fbpx

Internet większy od telewizji?

Rynek reklamy w Internecie rośnie w tak zawrotnym tempie, że od pewnego czasu zaczynają pojawiać się zadziwiające pytania o to, kiedy wydatki reklamowe na Internet przekroczą wydatki na reklamę w telewizji.

Czy to w ogóle możliwe?

 

Tak, to możliwe. Przynajmniej na papierze i w prognozach, które zakładają, że tempo wydatków na reklamę w sieci utrzyma się na co najmniej tym samym poziomie. W przypadku zaś badania przeprowadzonego przez Sociomantic nie mamy do czynienia z twardymi liczbami, a z sondowaniem nastrojów marketingowców, którzy odpowiadają za wykupowanie kampanii w mediach.

 

Trudno więc mówić o tym, że za 4 lata Internet będzie większy od telewizji, bo mówimy tylko i wyłącznie o nastrojach rozpalonych głów w niemniej rozpalonych lipcowymi upałami biurach.

 

 

Tak czy inaczej, gdy podsumujemy wypowiedzi polskich marketingowców można zaryzykować karkołomną tezę, jaką stawia Sociomantic: 92% respondentów badania sądzi, że w niedługim czasie reklama internetowa wyprzedzi telewizję.

 

Starczy tej krytyki – zerknijmy na trendy, które faktycznie wskazują na dalszy silny wzrost rynku reklamy internetowej w Polsce. Jak widać na poniższym wykresie, aż 78% respondentów w polskich działach marketingu twierdzi, że zwiększa budżet reklamy internetowej kosztem innych kanałów reklamowych.

 

 

Zostaw odpowiedź