fbpx

Internetowi giganci zaczynają budzić nasze obawy w kwestii ochrony prywatności

Z badania McCann Truth Central na temat prywatności wynika, że stajemy się bardziej selektywni i ostrożni w podawaniu osobistych informacji w sieci. 59% badanych stwierdziło, że największym zagrożeniem dla naszej prywatności w Internecie jest Facebook.

Z kolei dla 40% internautów jest to Twitter, a 32% wskazało na wyszukiwarkę Google (to niemal dwukrotnie więcej, niż w 2011 roku, kiedy było to 18%).

Co ciekawe, na podstawie zebranych danych można stwierdzić, że najbardziej ufamy bankom. Wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób

mówi Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup.

Najnowszy raport McCann Truth Central „Prawda o prywatności” pokazuje, jak w ciągu ostatnich 2 lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy. Raport odpowiada równocześnie na pytanie, czy i jak takie wydarzenia, jak np. ujawnienie nieautoryzowanego dostępu do danych osobowych milionów Amerykanów przez byłego analityka CIA – Edwarda Snowdena – ma wpływ na zmniejszenie naszego zaufania do Internetu i zwiększenie naszej odpowiedzialności w sieci.

We współczesnym świecie, w którym zderzają się prywatność i rozgłos, zaczynają obowiązywać nowe reguły. Wyzwaniem staje się utrzymanie równowagi między nimi i taka obecność w social mediach, która pozwoli nam być interesującymi – jednak bez zbytniego obnażania naszej prywatności

dodaje Wojciech Borowski.

Badanie McCann Truth Central unaocznia także, że wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z serwisu Facebook na Snapchata. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google.

prywatność

Ponad połowa respondentów poniżej 34 roku życia i 75% osób korzystających z Instagramu poniżej 35 roku życia, uznało hit 2013 roku w mediach społecznościowych: „słit focie” (fotografowanie samego siebie pomocą smartfona, tabletu lub kamery internetowej, a następnie zamieszczanie tych fotografii w mediach społecznościowych) – za nieciekawe i nudne.

Raport pokazał również, że marki, jeśli nie dostosują się do oczekiwań konsumentów, dotyczących prywatności i ochrony danych, podobnie jak sieci społecznościowe – zaczną tracić ich zaufanie.

Badanie „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone pięcioma panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.

Zostaw odpowiedź