fbpx

Internetowy samochód roku 2013 – raport OtoMoto.pl i TNS Polska, część I

TNS Polska pochwalił się udziałem w przygotowaniu raportu na podstawie statystyk z wyszukiwarki serwisu OtoMoto.pl. Jest to szczególnie ciekawa podpowiedź dla e-sprzedawców samochodów, części oraz akcesoriów motoryzacyjnych.

A przy okazji, zwyczajnie warto wiedzieć, jakie auto kupić, aby nie mieć problemów z odsprzedażą.

 

O tym, że raport OtoMoto.pl bazuje na solidnych podstawach i może być uznawany za reprezentatywny dla polskiego rynku świadczą liczby. Tegoroczną edycję raportu stworzono na podstawie ponad 460 milionów zapytań i ponad 9 milionów ofert. Trudno dyskutować z takimi liczbami.

 

W najogólniejszej postaci Polacy preferują używane auta niemieckie – Golfa (ponad 4.6 miliona wyszukań!), Audi A4 (blisko 4 miliony wyszukań), oraz VW Passata (3.8 miliona wyszukań). Nie jest wielkim zaskoczeniem fakt, że VW Golf jest numerem jeden nieprzerwanie od 2010. Ponadto w pierwszej dziesiątce zmieściły się także, Opel Astra, Audi A6, Skoda Octavia, Audio A3, Honda Civic, BMW 3 oraz Opel Vectra. Silna, niemiecka reprezentacja.

 

 

Wśród trzech najczęściej wskazywanych cech, które zachęcają do zakupu auta wymieniono:

  • renomowaną, znaną markę,
  • dobrą opinię o modelu,
  • niezawodność, bezawaryjność.

W tym pytaniu pominięto ze zrozumiałych względów cenę.

 

Ciekawostka to także średnia cena aut wybranych marek w portalu OtoMoto.pl w 2013 roku:

  • Volkswagen – 20.603,-
  • Opel – 15.048,-
  • Ford – 18.383,-
  • Renault – 13.892,-
  • Audi – 34.640,-
  • BMW – 45.031,-

 

 

Kolejne pytanie, które zrealizował TNS Polska dotyczy zamożnych klientów, których stać na nowe auto. Okazuje się, że 1/3 z nich woli i tak kupić tzw „używkę”. Wśród zamożnych dominują niemieckie marki takie jak: VW, Audi, Ford, Mercedes, Opel.

 

Zostaw odpowiedź