fbpx

Internetowy samochód roku 2013 – raport OtoMoto.pl i TNS Polska, część II

TNS Polska pochwalił się udziałem w przygotowaniu raportu na podstawie statystyk z wyszukiwarki serwisu OtoMoto.pl. Jest to szczególnie ciekawa podpowiedź dla e-sprzedawców samochodów, części oraz akcesoriów motoryzacyjnych.

Pora na część drugą, która w większym stopniu eksploruje konsumenckie gusta polskich kierowców.

 

W dziale pod tytułem „Trendy na rynku samochodów używanych” zamieszczono odpowiedzi na pytania, które mogą nurtować wielu e-sprzedawców aut używanych np. jakie parametry interesują kupujących, jakie są najpopularniejsze roczniki oraz zakresy cenowe, a także popyt na poszczególne wersje paliwowe aut.

 

Zacznijmy od najczęściej wybieranych parametrów wyszukań. Po pierwsze rocznik, po drugie zaś rodzaj paliwa oraz ograniczenie cenowe. Następne pozycje to nadwozie, lokalizacja oraz historia pojazdu czyli bezwypadkowość. Ten ostatni parametr jeszcze rok temu praktycznie nie był brany pod uwagę, jednak doświadczenie nauczyło Polaków, aby szukać aut z pewną historią użytkowania. Drugi ciekawy trend to znaczące wzmocnienie filtru „cena od”, co jak zauważają autorzy raportu oznacza, że jesteśmy w wyborze aut coraz bardziej wybredni.

 

 

Wśród najpopularniejszych roczników dominują 2004-2005, co oznacza, że Polaków nie odstrasza 10 letnie auto, a wręcz uważają, że to dobry wybór na początek. Blisko drugie tyle (16%) filtrowało po rocznikach 2007 oraz 2006. Tylko trochę mniej popularne były 2002-2003. Niepokojąco dużą popularnością cieszyły się roczniki poniżej 2000 – 13% użytkowników OtoMoto.pl wyraziło zainteresowanie autami 13-letnimi oraz starszymi.

 

 

Jak widać na poniższym wykresie, sprzedawcy chcieliby, aby to zainteresowanie raczej rosło, niż malało.

 

 

Wśród najpopularniejszych zakresów cenowych dominują kwoty adekwatne do roczników – do 5 lub do 10 tysięcy złotych są zdecydowanie najpopularniejsze, goni je kwota „do 15 tysięcy złotych”.

 

 

Ostatni wykres bada popyt i podaż rodzajów zasilania. Jak widać największy rozziew panuje między sprzedającym auta z LPG, a zainteresowanymi kupnem, których jest co najmniej dwukrotnie więcej. Odwrotna sytuacja ma miejsce wśród

Zostaw odpowiedź