fbpx

Izba Gospodarki Elektronicznej ma już rok!

Dokładnie 21 sierpnia 2013 r. w Krajowym Rejestrze Sądowym wprowadzony został wpis Izby Gospodarki Elektronicznej. Po dwunastu miesiącach działalności Izba liczy już 130 członków, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Zdaniem przedstawicieli Izby efekty pracy nad nową ustawą konsumencką są najlepszym dowodem na to, że organizacja branżowa, jaką jest e-Izba ma realny wpływ na przebieg i wynik procesu legislacyjnego, o ile nie ogranicza się do protestów i roszczeń, lecz wykonuje rzetelną pracę analityczną, proponuje racjonalne rozwiązania, a także wykazuje dbałość o interes publiczny. Aktywność przedstawicieli Izby na tym polu opiera się na łączeniu kompetencji profesjonalnych prawników z doświadczeniem branżowym menadżerów firm członkowskich e-Izby.

Monitorowaliśmy i uczestniczyliśmy w procesie tworzenia prawa dotyczącego branży e-commerce w Polsce. Podjęliśmy czynny udział w procesie legislacyjnym w takich sprawach jak: nowa ustawa konsumencka, ochrona danych osobowych, rejestr klauzul abuzywnych, wdrożenie unijnych przepisów o polubownym rozstrzyganiu sporów
z konsumentami, odwrócony VAT na artykuły AGD i RTV, nowelizacja przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i wiele innych

Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej

Nieprzerwanie trwa edukacja branży. Rozpoczęto współpracę z kilkoma uczelniami wyższymi, na których wprowadzono kierunek studiów z zakresu handlu elektronicznego. Przeprowadzono kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń w ramach Szkoły e-Commerce Polska i e-Commerce Polska business mix (wspominaliśmy o tym w tym wpisie). Wzięło w nich udział prawie 500 osób. Duże zainteresowanie uczestników tematyką szkoleń zaowocowało inicjacją nowego projektu edukacyjnego –zbiorem Poradników e-Commerce Polska. e-Izba wydała dwa raporty branżowe: E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, w których pod lupę wzięto, między innymi, zachowania konsumentów (pisaliśmy o tym tutaj).

Sukcesem okazał się konkurs e-Commerce Polska awards 2013, który pokazał nam, że to właściwa forma wskazania najlepiej działających e-sklepów na rynku i wyróżnienia ich

wyjaśnia Patrycja Sass Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (w Mensis wspominaliśmy o tym tutaj oraz tutaj)

Poza tym zasługą działań podejmowanych przez Izbę były również projekty prokonsumenckie – przeprowadzono akcję edukacyjną „Kupuję w internecie”, której celem jest pokazanie konsumentom, że zakupy w internecie są łatwe, szybkie i wygodne. Kampania została objęta patronatem Ministerstwa Gospodarki i Administracji i Cyfryzacji.

W kolejnych latach naszej działalności chcielibyśmy zbudować silną i stabilną pozycję organizacji na rynku, podpartą sukcesami i osiągnięciami, a żeby głos Izby Gospodarki Elektronicznej był głosem całej branży

podsumowuje Wójcik.

Z okazji pierwszych urodzin, 18 września 2014 r. e-Izba organizuje dla swoich Członków
i Partnerów spotkanie networkingowe w restauracji Porto Praga.

Zostaw odpowiedź