fbpx

Jak Dawid z Goliatem

Giganci e-commerce mają zazwyczaj wszelkie atuty, które pozwalają utrzymywać się im na czołowych pozycjach: kapitał, zasoby ludzkie, know-how i rozpoznawalna markę. Ale konkurencja nie śpi.

Serwis baynote.com przygotował ciekawą infografikę porównującą wyniki osiągane przez sklepy okupujące pierwsze i ostatnie miejsca rankingu Internet Retailer 500.

Zestawienie ukazuje m. in. wartość zakupów w 2011 i 2012 roku, ilość wizyt i liczbę unikalnych użytkowników (w cyklu miesięcznym). Możemy również poznać stopień konwersji i średnią wartość koszyka.

Autorzy prezentują również cztery, niezmiernie ważne ich zdaniem zasady, których spełnienie pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty w e-commerce:

  1. Poznaj swoich klientów –zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań jest kluczowym, pierwszym krokiem na drodze do sukcesu.
  2. Pamiętaj o bardzo dobrej obsłudze – wszystkie z wymienionych w infografice sklepów przywiązują szczególną wagę do tego aspektu swojego biznesu.
  3. Zadbaj o swoją markę – nie sposób przecenić wartości SEO i PR. Założycielka Beau-Coup, Polly Liu stwierdziła, że reklama i wiadomości, jakie na temat jej sklepu ukazały się w mediach, przyczyniły się do sukcesu jej przedsięwzięcia.
  4. Ma być prosto – użytkownicy oczekują tego, że zakupy w Twoim sklepie będą prostsze od tych, które robią w tradycyjnych jednostkach handlowych. Jeśli Twój biznes wymaga edukowania klienta, zadbaj o to, aby zarówno produkty jak i informacje były łatwo dostępne.

 

Zostaw odpowiedź