fbpx

Jak duże jest social media i jaki ma wpływ na e-commerce?

Na to bardzo poważne pytanie odpowiada Fedelta, firma, która oferuje kompletne rozwiązania maksymalizujące zysk i wydajność np systemy dotykowe dla handlu.

Skoro obowiązkowa kryptoreklama za nami, przejdźmy do dania głównego, bo jest o czym pisać! Fedelta stworzyła potężną i ciekawą infografikę

 

Social media to 152 miliony blogów w internecie, 3 miliardy godzin obejrzanych filmów na YouTube miesięcznie i 100 tweetów w ciągu raptem 1 minuty. Liczby nie kłamią – w ciągu 6 lat czas użytkowania social media w USA wzrósł o 356 procent!

 

Aż 91% dorosłych regularnie korzysta z mediów społeczniościowych, przy czym 70% z aktywnych spoecznie korzysta także ze sklepów internetowych – związek jest oczywisty i niepodważalny. Przypieczętować go powinna liczba 53% dorosłych, którzy w USA śledzą społecznościową aktywność przynajmniej jednej marki np na Facebooku lub Twitterze.

 

Przy okazji Fedelta wskazała, że 2/3 konsumentów w USA woli korzystać ze stron www niż aplikacji podczas zakupów online, zaś 92% konsumentów wierzy, że jest w stanie znaleźć w sieci bardziej wiarygodne informacje, niż te, które posiada sprzedawca w sklepie.

 

Pora przejść do tytułowego pytania: jaki wpływ na e-commerce ma social media? Bogaty. 83% respondentów aktywnych w “społecznościówkach” twierdzi, że zrezygnowało z zakupu po przeczytaniu negatywnej opinii w sieci.

 

81% poszukiwało filmów video z produktami, które chcieli kupić. 75% oglądało amatorskie video z produktami w roli głównej. 74% polega na sieciach społecznościowych podczas podejmowania decyzji zakupowej.

 

Finałowe pytanie brzmi: czego ludzie oczekują od marek w mediach społecznościowych? 83% domaga się promocji i okazji, 70% programów lojalnościowych, 58% ciekawego i oryginalnego kontentu, zaś 55% oczekuje informacji o nowych produktach.

 

Podsumowując, dość interesowne nastawienie, jak na osoby zorientowane na relacje społeczne. Komu jeszcze mało – zapraszam do lektury poniżej.

 

2 komentarze

  1. kplaneta 16-07-2013
  2. Andrzej Lemański 16-07-2013

Zostaw odpowiedź