Do końca 2013 roku firmy w USA zostawią ponad 4-miliardy dolarów w reklamach na portalach społecznościowych. Jaka część tej kwoty będzie wydana efektywnie?
Aż 64% amerykańskich firm planuje zwiększyć wydatki na reklamę. To bardzo dobra wiadomość. Zła wiadomość jest taka, że większość firm planujących kampanie w social media, zwiększy swoje wydatki w przedziale od 1 do 10%, co to oznacza?
Oznacza to, że większość firm wciąż testuje efektywność tego kanału marketingowego, a niewielkie budżety kierowane w social media pomimo ogólnego wzrostu tego kanału jak i stałego napływu użytkowników do najpopularniejszych serwisów społecznościowych, wskazują na to, że reklamodawcy wciąż mają obawy związane ze skutecznością tego kanału promocji.
Aby efektywnie wydać środki na kampanie prowadzone w social mediach, warto trzymać się przynajmniej trzech podstawowych wytycznych:
- Wiedzieć czego się chce – przed rozpoczęciem kampanii w social mediach należy postawić sobie konkretny cel i dążyć do jego realizacji.
- Przygotować się na ruch mobilny – aż 680 milionów użytkowników miesięcznie korzysta z mobilnych aplikacji Facebooka. Także 60% internautów korzystających z Twittera loguje się za pośrednictwem telefonów. Te liczby pokazują jaki potencjał tkwi w aplikacjach na urządzenia mobilne.
- Wykazać się kreatywnością – nie należy poprzestać na wrzuceniu zwykłego bannera reklamowego, który ma spełnić swoje zadanie. Należy przemyśleć całą kampanię, zachęcającą do korzystania z usług firmy. Same reklamy nie wystarczą, musi za tym podążać interakcja i kuszenie konsumenta do podjęcia kolejnych, istotnych dla reklamodawcy, kroków.
Samo trzymanie się podstawowych wytycznych przełoży się na większą ekspozycję promowanej marki – to pewne. Czy będzie tam jednak miejsce na duże zyski – pozostawiamy ocenie reklamodawców.