fbpx

Jak firmy nagradzają pracowników?

Chociaż wielu przedsiębiorców jest dość odpornych na tę prostą wiedzę, to sukces rynkowy przedsiębiorstwa naprawdę zależy od wszystkich pracowników. Naturalnie, od jednych bardziej, innych mniej, ale zawsze.

O tym, jakie są standardy motywowania i wynagradzania pracowników w Polsce odpowiada badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services ze stycznia 2014 roku.

 

Według badań realizowanych w styczniu 2014 wśród polskich pracodawców nagrody od pracodawców mają raczej charakter lojalnościowy niż motywujący do zadań. Najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku z najważniejszymi w Polsce świętami – na pierwszym miejscu mamy Boże Narodzenie, na drugim zaś Wielkanoc. Jak widać, nie są to nagrody zadaniowe, a raczej wsparcie w gorącym dla wyjątkowo płytkich w Polsce portfeli pracowników.

 

Jeśli chodzi o formę podarunków to na pierwszym miejscu mamy paczki (42% wskazań). Tylko trochę mniej popularne są szkolenia i kursy językowe – specyficzna forma nagrody, która w wybranych wypadkach faktycznie może mieć charakter motywujący. Co trzeci pracodawca decyduje się na kupony i karty podarunkowe, zaś 28% zaprasza swoich pracowników na imprezy kulturalne. Mniej niż co piąta firma integruje pracowników za pomocą sportu.

 

Co ciekawe, pomimo kryzysu na rynku pracy kwoty przeznaczane na świadczenia pozapłacowe delikatnie wzrosły rok do roku – z 709 do 726 zł. To skromny blisko 2.5% wzrost, który mieści się w granicy błędu statystycznego. Tutaj komentarz jest jeden – ważne że nie spadło.

Zostaw odpowiedź