fbpx

Jak Polacy korzystają ze smartfonów i tabletów?

Na to pytanie odpowiada badanie przeprowadzone przez Pentagon Research, które zostało zrealizowane na słusznej próbie 1000 respondentów metodą CAWI (internetowy kwestionariusz pytań).

Profesjonalny dobór kwotowy gwarantuje reprezentatywność badania, co oznacza, że z wyników badań możemy wnioskować na całą populację zamieszkującą Polskę.

 

Badanie zrealizowano w marcu 2014 roku na osobach w wieku 18 – 49 lat, które korzystają z zasobów Internetu minimum raz w miesiącu. Wyniki nie są zaskakujące i wpisują się w szeroki globalny trend: smartfon wykorzystywany jest poza domem, zaś tablet, to typowo domowe urządzenie.

 

Po pierwsze, w domu chętnie korzystamy zarówno ze smartfona jak i z tabletu i jest to jedyne miejsce, gdzie oba urządzenia traktowane są w bardzo podobny sposób – chociaż z lekkim wskazaniem na tablet.

 

Po drugie, Polacy najczęściej korzystają z Internetu w smartfonie w pracy (51.5%), podczas podróżowania komunikacją miejską (44.3%), w trakcie oczekiwania na załatwienie sprawy np. w banku, urzędzie (44.1%), w trakcie podróży samochodem (39.3%), pociągiem lub autokarem (36.4%) oraz w kawiarni, barze, restauracji (31.8%).

 

Po trzecie, korzystanie z Internetu w tabletach jest najpopularniejsze podczas podróżowania – przede wszystkim na dalszych trasach, czyli pociągiem lub autokarem (29.2%), autem (28.6%) ale także komunikacją miejską (25.4%). Popularnym miejscem korzystania z tabletu jest także praca (27.6%).

 

 

Wszystko to nasuwa jeden ważny wniosek – warto zainteresować się tematem geotargetowania reklam mobilnych.  

Zostaw odpowiedź