Od pewnego czasu daje się już całkiem wyraźnie zauważyć, że nie każda platforma social media daje porównywalne rezultaty dla różnych marek. Jaka jest najkrótsza droga wyboru?
Facebook to marki konsumenckie, Twitter to marki internetowe i serwisy z newsami, LinkedIn działa z markami dla profesjonalistów, YouTube dobrze współgra z markami z branży rozrywkowej.
Track Social postanowił przybliżyć nieco faktów na temat platform social media – jak mądrze wybrać, aby potem nie zmieniać. Najlepiej zrobić to na przykładach, czyli pokazując, które marki najlepiej działają na danym portalu.
Potem wystarczy znaleźć między owymi markami wspólny mianownik.
Facebook Top 5 Performers
- YouTube
- Coca-Cola
- Disney
- MTV
Wspólny mianownik: marka masowa z produktami konsumowanymi często, zazwyczaj codziennie.
Twitter Top 5 Performers
- YouTube
- CNN Breaking News
- ESPN
Wspólny mianownik: marki, których strony aktualizowane są dosłownie co sekundy lub minuty.
LinkedIn Top 5 Performers
- IBM
- Hewlett-Packard
- Microsoft
- Accenture
- Apple
- Oracle
- Deloitte
- Cisco Systems
- Dell
Wspólny mianownik: marki dla profesjonalistów, często z sektora B2B.
YouTube Top 5 Performers
- IGN Entertainment
- Red Bull
- National Geographic
- Sony
- ESPN
Wspólny mianownik: entertainment, czyli szeroko pojęta rozrywka.
Google Plus Top 5 Performers
- The Economist
- Cadbury
- YouTube
- ESPN
- Food Network
- National Geographic
- Mercedes-Benz
- Time
- NBC News
- TechCrunch
Wspólny mianownik: Track Social nie podaje tu żadnego wspólnego mianownika. Można pokusić się o podsumowanie, że mamy tu marki elitarne lub z ciekawymi treściami. Ewentualnie marki alternatywne w stosunku do największych graczy na rynku.
Ta granice zanikają poza LinkedIn dla B2B, Facebook, Twitter i Google+ są alternatywne. Natomiast YT jako miejsce na wrzucanie filmów, narzędzie.