fbpx

Jak marki używają Twittera?

Na to pytanie odpowiada infografika Simply Measured, który jak sama nazwa wskazuje zajmuje się gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem statystyk dotyczących głównie social media, ale nie tylko.

Jeśli chcecie wiedzieć które marki są najpopularniejsze, jak wygląda rozkład i zaangażowanie followersów, codzienna ilość ćwierknięć oraz jakie branże twittują najlepiej to dobrze trafiliście.

 

Jest to nieco zadziwiające, ale wśród pięciu najpopularniejszych na Twitterze marek nie ma samego Twittera. Skąd to zdziwienie? Ano stąd, że numerem jeden wśród obserwowanych kont na Twitterze jest… Facebook. To zaskakujące.

 

Numer dwa to MTV, które wyszło obronną ręką z przewartościowania, jakie było efektem zmiany pokoleń lat 80/90 na millenialsów, którzy bez social media ani rusz. Trójeczka to Google, czwórka to Starbucks, zaś piątka to Microsoft.

 

Pierwsza piątka jasno pokazuje jak odmiennym narzędziem social media jest Twitter – dużo tu nowoczesnych, technologicznych marek, zdecydowanie mniej lifestyle, tak popularnego na Facebooku.

 

Kiedy marka jest zaliczana do gigantów Twittera? Do tego potrzeba wyników powyżej 1 miliona podążających za wpisami, zaś dobrym standardem dla największych jest wynik powyżej 100.000 followersów – takie osiągnięcie udało się aż 58% spośród wszystkich ćwierkających marek.

 

Wśród najpopularniejszych strategii twittowania 42% marek stosuje publikowanie od 1 do 5 ćwierknięć dziennie. Tylko 8% nie ćwierka w ogóle, zaś 7% ćwierka 25 razy dziennie i więcej. W gronie najlepiej angażujących marek znalazł się eBay, MTV, Amazon, Starbucks oraz McDonalds. Najlepszym sposobem na zaangażowania followersów jest stosowanie kontentu obrazkowego.

 

Więcej statystyk znajdziecie poniżej.

 

Zostaw odpowiedź