fbpx

Jak i do czego używamy tabletów?

Polski oddział Lenovo opracował bardzo interesującą infografikę, opisującą sposób, w jaki użytkowane są tablety. Okazuje się, ze mają z e-commerce i z m-commerce więcej wspólnego, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Po pierwsze, autorzy infografiki zwracają uwagę na dynamikę sprzedaży tego segmentu elektroniki konsumenckiej.

O ile w ubiegłym roku na całym świecie sprzedało się 195 mln tego typu urządzeń, o tyle według szacunków w przyszłym roku będzie to już 321 mln urządzeń.

2015 rok ma być również przełomowy z innego powodu – sprzedaż tabletów ma być wyższa niż komputerów klasy PC.

W 2017 roku liczba aktywnych “tabliczek” zbliży się do 1 mld urządzeń, z czego 62 proc. będą stanowić modele z Androidem.

Chociaż Apple nadal jest na prowadzeniu “tabletowej” rewolucji, to jednak przewaga tej firmy topnieje z kwartału na kwartał. Mizerny wzrost odnotowuje również Samsung. Za to Lenovo prawdziwie turbodoładowanym przyspieszeniem. Pamiętajmy jednak, że dane te odnoszą się do rynku światowego – na rynku krajowym, zarówno Apple, jak i Samsung mają silniejsza pozycję.

Pomimo dość intensywnej promocji urządzeń z wbudowanymi modemami 3G/4G, aż 80 proc. użytkowników wybiera wersje z Wi-Fi. Wniosek? Tablet to wciąż urządzenie, które używamy w domu, w biurze lub lub w miejscu publicznym z dostępem do sieci bezprzewodowej.

Bardzo ciekawe wyniki przynoszą odpowiedzi na pytanie “Do czego potrzebujemy tabletu?”. Połowa badanych odpowiedziała, że do konsumpcji treści rozrywkowych (gry, słuchanie muzyki, oglądanie filmów). Nieco ponad jedna czwarta użytkowników wykorzystuje je do celów komunikacyjnych (wysyłanie i odbiór e-maili, użytkowanie portali społecznościowych). Zaskakujące jest z pewnością to, że 15 proc. posiadaczy tych urządzeń wykorzystuje je do tworzenia treści (np. kręcenie i montaż klipów wideo, pisanie blogów). Jedynie 9 proc. za pomocą tabletów wyszukuje informacji w sieci.

Pora, kiedy sięgamy po tablet pokrywa się w dużej mierze z czasem w ciągu dnia, kiedy przeciętny użytkownik robi zakupy w sieci. Tablet jest dla sporej liczby ludzi drugiem, towarzyszące ekranem. Pierwsze miejsce pod względem popularności czynności które wykonujemy przy oglądaniu TV jest surfowanie po sieci, a na drugim miejscu jest… kupowanie. E-zakupy są popularniejsze niż wyszukiwanie informacji o znanych aktorach, piosenkarzach, sprawdzanie sportowych wyników czy też wysyłanie wiadomości e-mail lub korzystanie z mediów społecznościowych w związku z oglądanym programem lub filmem TV.

Zostaw odpowiedź