fbpx

Jak pozycjonować stronę www?

Zagadnienie pozycjonowanie jest niewątpliwie tym, co możemy z powodzeniem nazwać tematem rzeką. Dzięki szerokiej społeczności, która zajmuje się zawodowo pozycjonowaniem stron obrosło ono w wiele niezrozumiałych dla szerokiej publiczności zwrotów, haseł i technik.

Ale czy koniecznie musimy znać ową całą wiedzę tajemną, aby skutecznie pozycjonować swoją stronę?

 

 

Niekoniecznie, o ile uważnie zapoznamy się z uwagami Google na temat optymalizacji strony www, jakiej oczekuje od nas wyszukiwarkowy gigant. Nie ma w nich mowy o kombinowaniu z linkami, katalogami, zapleczami i innymi mniej lub bardziej podejrzanymi metodami na sztuczne podbijanie pozycji. Jest za to kilka cennych informacji na temat tworzenia stron, które Google z czasem polubi, o ile będą one cenne dla jego użytkowników.

 

 

Maksymalnie upraszczając przekaz Google, strony, które dobrze się pozycjonują:

 

  • mają pozytywną historię – tzn domena nie przechodziła z rąk do rąk, nie pochodzi z rynku wtórnego, stroną zarządza ciągle ten sam właściciel, nie była używana jako zaplecze dla innych stron, lub w zupełnie innym celu np. niegdyś była forum, a teraz ktoś zrobił z niej sklep

 

  • mają poprawną domenę – tzn rozszerzenie domeny oddaje zakres działalności firmy – jeśli planujemy działać tylko w Polsce, szukajmy domeny z pl, jeśli marzy nam się Europa to eu, będziemy podbijać świat? Tylko com.

 

  • działają szybko – czas ładowania strony, jakiego wymaga Google to około 3 sekundy. Dwukrotność tego czasu możemy umownie uznać za górną, akceptowalną granicę.

 

  • są mobilne lub RWD – tzn posiadają wersję dedykowaną dla smartfonów i/lub tabletów

 

  • są aktywne w social media – to stosunkowo młody wymóg, ale strony, które są reprezentowane w Facebooku, Twitterze i Google+

 

  • mają poprawnie wypełnione metatagi – to sprawa kluczowa, aby metatagi author, title, description i keywords były poprawnie wypełnione tzn oddawały treść zawartą na danej podstronie

 

  • są przejrzyste dla użytkowników – rozmiar czcionki, odstępy, kontrast, ułożenie zdjęć są wykonane zgodnie z aktualnymi wymogami budowy stron

 

  • mają unikalną i przydatną dla użytkowników treść – dobrze pozycjonujące się strony są przydatne dla użytkowników. Warto podkreślić, że równie przydatny może być sklep informujący o cenie i specyfikacji produktu, co blog opisujący jakieś hobby

 

  • mają aktualnie poszukiwaną treść – to nowy wymóg Google’a, którego przedstawiciele zwrócili ostatnio uwagę na fakt ciągłej walki o frazy, które zyskały popularność wiele lat temu. Dano w tym miejscu do zrozumienia, że strony winny stawiać na nowe zagadnienia, które dopiero rosną w popularność – tutaj zdecydowanie łatwiej zebrać ruch na stronie

 

  • nie gromadzą zbyt dużo linków z jednego serwera / domeny / strony www

 

 

1 komentarz

  1. Seweryn 19-09-2014

Zostaw odpowiedź