fbpx

Jak na Facebooku radzi sobie polski e-commerce?

Agencja SoTrender opublikowała październikowy raport Fanpage Trends, który obrazuje, jak na najpopularniejszym serwisie społecznościowym nad Wisłą radzą sobie firmy i marki.

Najliczniejszą grupą wiekową wśród polskich użytkowników Facebooka są kobiety w wieku 19-25 lat – 1,66 mln. Tylko nieznacznie ustępują im mężczyźni z tego samego przedziału wiekowego – 1,64 mln.

Trójka najbardziej angażujących fan page’ów to Demotywatory (326 tys.), Kwejk.pl (280 tys.pl) i Wiedza bezużyteczna (150 tys.).

Odpowiedzialna za przygotowanie raportu agencja SoTrender wzięła pod lupę również to, jak uważni są administratorzy stron i czy wszystkie posty użytkowników spotykają się z ich reakcją. Najlepsi w tej kategorii okazali się: Virgin Mobile Polska, Uwielbam czekoladę i nju mobile.

Autorzy sprawdzili także, które firmy najszybciej odpowiadają na komentarze ze strony użytkowników. W tym obszarze w pierwszej trójce znaleźli się: Uwielbiam czekoladę oraz dwóch operatorów komórkowych: Play i Plus.

Tylko nieznacznie zmieniła się kolejność w rankingu 15 najpopularniejszych fan page’ów z branży e-commerce. Trzy marki, cieszące się największą liczbą fanów marki to: Allegro, IKEA i zlotewyprzedaze.pl. Największym przyrostem może się z kolei pochwalić fan page Mr Gugu & Miss Go, któremu w październiku przybyło ponad 19 tys. fanów, co przełożyło się na ponad 10 proc. wzrost.

Jeśli zaś chodzi o liczbę zaangażowanych fanów, to prym wiedzie tu fanpage deezee.pl, który w październiku “wciągnął” do interakcji ponad 53 tys. osób. Na drugim miejscu uplasowały się stylowebutki, którym udało się zaangażować niemal 40 tys. użytkowników. Trzecią lokatę zajął sklep urbancity.pl. Jego wynik to nieco ponad 30 tys. zaangażowanych facebookowiczów.

Zostaw odpowiedź