fbpx

Jak radzić sobie z negatywnymi postami w social media?

Tytułowe pytanie skłoniło eMarketera do przedstawienia wyników badań przeprowadzonych przez Social Media Marketing University. Amerykańskich social media marketingowców zapytano o to, czy posiadają plan na wypadek pojawienia się na ich fanpage’ach negatywnych wpisów.

A wy, posiadacie taki plan?

 

Okazuje się, że 45% osób, które odpowiadają za media społecznościowe w amerykańskich mediach posiada plan awaryjny na wypadek mini-kryzysu w social media. Wszak jeden negatywny komentarz może pociągnąć za sobą falę większego niezadowolenia – wystarczy tylko źle rozegrać całą sytuację np. unikać odpowiedzi lub udzielić jej zbyt późno.

 

 

I o tym traktuje kolejna część badania, w ramach której, respondenci wypowiedzieli się na temat czasu, jaki jest niezbędny do udzielenia odpowiedzi niezadowolonemu klientowi lub innej osobie, która zamieściła post w oskarżycielskim tonie w stosunku do marki.

 

Otóż 70% respondentów poinformowało, że na tego typu zarzuty stara się odpowiedzieć nie dłużej niż w ciągu 24 godzin, zaś blisko co piąty robi to w ciągu godziny. Blisko co dziesiąty twierdzi, że z odpowiedzią potrafi zwlekać do tygodnia czasu, zaś 21% ignoruje negatywne posty.

 

 

Czy to oznacza, że najlepsza odpowiedź to szybka odpowiedź? Z pewnością nie. Warto pamiętać, że od zbyt wolnej odpowiedzi gorsza jest tylko riposta prosto z gorącej głowy bez konsultacji z innymi pracownikami przedsiębiorstwa. Lepiej mądrze po tygodniu, niż głupio po godzinie.

Zostaw odpowiedź