Custora, przedsiębiorstwo, które wspomaga marketingowców na całym świecie swoimi narzędziami do analizy relacji z konsumentami przedstawiła niezwykle ciekawe dane, z których niezbicie wynika jak słabymi narzędziami sprzedaży są social media.
W efektywnościowych narzędziach nadal dominują organiczne wyniki wyszukiwania, płatne wyniki wyszukiwania, którym po piętach depcze czarny koń zestawienia – e-mail marketing.
Z poniższego wykresu wynika, że e-mail marketing to najwięcej zyskująca na skuteczności metoda pozyskiwania klientów w ciągu ostatniego roku. Warto przy tym zwrócić uwagę na źródło pozyskania adresów e-mail.
W komentarzu do wykresu Custora podkreśla, że chodzi o budowanie społeczności, które z kolei pozwala na pozyskiwanie adresów e-mail osób zainteresowanych. Z tej grupy udaje się wyłowić klientów końcowych. Ani słowa o strzelaniu w ciemno za pomocą pokątnie zakupionych baz danych teleadresowych.
Wartość wyżej wymienionych narzędzi potwierdza kluczowy dla każdego biznesu wykres CLV, czyli Customer Lifetime Value – wartość klienta w czasie, która wskazuje potencjalne zyski od klienta pozyskanego z danego źródła.
Ciekawe badanie choć takie po łebkach, przydał by się podział wiekowy, źródło pozyskania klienta i rozróżnienie branż :). Ciekawe do czego odnosi się CPC, czy chodzi o reklamę Adwards czy porównywarki ?. Jeżeli Adwards to nie ma się co dziwić od dwóch lat google po wprowadzeniu Pandy i Pingwina skutecznie utrudnia uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach więc wielu decyduje się na Adwardsy. Wynik social mnie nie dziwi warto być i trzymać rękę na pulsie ale ładowanie większej kasy w social to strata czasu już lepiej przeznaczyć te pieniądze na CPC.
No i nie za bardzo wiadomo jakiego rynku to dotyczy USA czy cały świat.