fbpx

Jak sprzedać sklep internetowy? Nowa odsłona BazarStron.pl

BazarStron.pl, platforma poświęcona rynkowi sprzedaży i zakupu e-biznesów, wystartował w nowej odsłonie i zgodnie z nową strategią zamierza skoncentrować się na usługach doradztwa i pośrednictwa w handlu działającymi serwisami www, firmami internetowymi w tym e-commerce. Do tej pory serwis był przede wszystkim forum tematycznym.

BazarStron.pl to wiodący na polskim rynku serwis dotyczący tematyki sprzedaży i zakupu e-biznesów. Usługi doradztwa i pośrednictwa skierowane są do osób lub firm, które chcą sprzedać e-biznes: wortal, portal, fanpage na facebooku lub w innym serwisie społecznościowym, aplikację mobilną, firmę internetową czy e-sklep.

Serwis powstał w 2006 roku jako forum o tematyce sprzedaży działających stron i wortali, na których odbywa się ruch internautów. Teraz po przebudowie i w ramach realizacji nowej strategii, poszerza formułę o płatną, indywidualną usługę pośrednictwa w transakcjach sprzedaży / zakupu e-biznesów.

Z założenia usługa ma dotyczyć stosunkowo dużych transakcji – pośrednictwo nastawione jest na serwisy o wartości powyżej 10 000 Euro. Na forum nadal istnieje możliwość publikowania darmowych ofert sprzedaży i zakupu projektów.

 

– W odróżnieniu od serwisów skupiających się na sprzedaży domen, BazarStron.pl skupia się w znacznie większym stopniu na funkcjonujących biznesach. Mówimy tu bowiem nie o prostym kupowaniu adresu. Użytkowników BazarStron.pl w wypadku transakcji związanych z „obiektami www” interesują wszystkie aktywa projektu: domena, wielkość i jakość ruchu, aplikacja www, struktura przychodu itp. Równolegle prowadzić będziemy nadal forum, które jest swego rodzaju giełdą darmowych „ogłoszeń drobnych” – mówi Robert Sosnowski, twórca platformy BazarStron.pl i dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy.

Handel e-biznesem w Polsce jest w dosyć wczesnej fazie, ale w opinii specjalistów serwisu BazarStron.pl ten rynek w niedalekiej przyszłości bardzo się rozwinie.

Widać w ostatnim czasie sporo oznak ożywienia, a poza tym rynek ten ma siłą rzeczy coraz większy potencjał, bo e-biznes jest już elementem prawie każdego biznesu. W szczególności duże perspektywy rozwoju rynku leżą w obszarze średnich i małych e-biznesów, bo o ile rynek dużych akwizycji w Polsce istnieje, to rynek obrotu e-biznesami o średniej i małej wartości był do tej pory bardzo niemrawy. Popularna na Zachodzi praktyka zwana website flipping także nie jest jeszcze zbyt popularna w Polsce. Polega ona na kupowaniu podupadających i słabo rozwiniętych stron internetowych, ulepszaniu ich (czyli między innymi zwiększaniu ruchu na stronie i poprawę przychodów witryny), a następnie na ponownej sprzedaży. Jestem przekonany, że i w Polsce to zjawisko wkrótce będzie widoczne wyraźniej – dodaje Sosnowski.

Zostaw odpowiedź