fbpx

Jak sprzedawać RTV/AGD oraz IT w Internecie?

Na to pytanie stara się odpowiedzieć najnowsze badanie IRCenter, które jak praktycznie żadne do tej pory zaowocowało pokazaniem w praktyce „sieciowego modelu atrybucji”. Chociaż brzmi to śmiertelnie poważnie to jest prostym modelem pokazującym zależności między poszczególnymi punktami na sieciowej mapie.

W tym wypadku dowiemy się jakie punkty na sieciowej mapie łączą wędrówki poszukiwaczy produktów tzw „technologicznych”.

 

O ile sam wykres i badanie jest bardzo ciekawe i niezwykle przydatne i tutaj należą się IRCenter zdecydowane gratulacje o tyle nie sposób nie przyczepić się o to, że w raporcie z badania nie zdefiniowano czym u diaska jest „produkt technologiczny”. W tytule domniemamy, że temat badania dotyczy zarówno IT jak i RTV, a może i AGD. W końcu i tutaj dotarło Wi-Fi, NFC i inne Bluetoothy. Koniec końców, w samym raporcie z badania możemy odnaleźć poniższy wykres, który klaruje sprawę.

 

Untitled-1

 

Skoro przeszliśmy przez trudny początek pora zwrócić się w stronę istoty sprawy. Otóż osoby decydujące się na zakup produktów technologicznych pierwsze zakupowe kroki kierują w stronę wyszukiwarki Google. Stamtąd z kolei kierowane są na blogi opisujące produkty oraz technologie – czyta je 46 procent respondentów. Ponadto, aż 22 procent korzysta z reklam display, z czego ponad 2/3 przechodzi na stronę sklepów. To bardzo przyzwoity wynik.

 

Untitled-2

Untitled-3

 

Jednak i tak najskuteczniejsze jest po prostu pozycjonowanie, ponieważ aż 95% spośród szukających w Google deklaruje, że od razu przechodzi na stronę www sklepu internetowego. Podobnie czyni 47% spośród tych, którzy czytają blogi. Zaskakujące wyniki osiągnął Facebook. Według badań 38% spośród tych, którzy śledzą markę na Facebooku potrafią kupić po bezpośrednim przedstawieniu nowego produktu w poście marki. Gdyby te wyniki okazały się faktycznie reprezentatywne to Facebook byłby jednym z najlepiej konwertujących narzędzi marketingowych na świecie. Znakomicie sprawdza się także mailing – tutaj 21% osób deklaruje, że kupuje od razu bezpośrednio po otrzymaniu wiadomości e-mailowej z produktem.

 

Untitled-4

Untitled-1

Zostaw odpowiedź