fbpx
m-commerce

Jak sprzedawać w mobile? Część 2

Jeszcze rok temu do naszej redakcji przysyłano materiały o tym czy warto zakładać stronę mobilną lub prognozujące, że w następnej dekadzie coś w m-commerce drgnie. Dziś na topie są inne pytania: jak stworzyć stronę mobilną, wygenerować na niej ruch lub roztrząsające – aplikacja, czy strona i tak dalej. Był czas na początki, a kto się spóźnił ten trąba.

Pora na 5 praktycznych wskazówek od mGeneratora o tym jak sprzedawać.

 

Cześć Pierwsza

3. Na co należy zwrócić uwagę projektując stronę mobilną lub aplikację?

Przede wszystkim na nawigację, funkcjonalność, a tym samym na użyteczność, której pochodną powinien być layout.

 

„– Mobilna wersja e-sklepu powinna być łatwa w obsłudze, a użytkownicy powinni móc z łatwością odnajdywać interesujące ich elementy, w tym np. przyciski nawigacyjne, wyszukiwarkę czy koszyk. Kluczowa jest też szybkość ładowania takiej strony, dlatego jej mobilna wersja powinna charakteryzować się mniejszą liczbą grafik, a te które się na niej znajdą powinny być odpowiednio zoptymalizowane – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.”

 

W przypadku aplikacji sprawa wygląda na trudniejszą. Trzeba do tego upchać jak najwięcej funkcji z pełnej wersji sklepu i na koniec zadbać o niewielkie wymagania sprzętowe. Polska to kraj tanich smartfonów z wymagającym sprzętowo Androidem.

 

4. Robić samemu, zlecić programiście czy skorzystać z pomocy firmy?

Najwygodniej wykupić gotowy moduł. Rozsądnie jest też zlecić pracę firmie, która wdrożyła sklep, o ile jesteśmy z niego zadowoleni. Tylko w przypadku bardzo zaawansowanych wdrożeń, szczególnie aplikacji warto posiłkować się zewnętrzną firmą lub programistami-wolnymi strzelcami.

 

5. Kiedy wdrożyć rozwiązania mobilne?

Deklaracje zarządzających w e-commerce sprzed 1 roku przewidywały horyzont nawet dwóch lat. Po 12 miesiącach jest on znacząco skracany – wersja mobilna sklepu to kwestia maksymalnie 6 miesięcy dla większości z nich.

Cześć Pierwsza

Zostaw odpowiedź