fbpx

Jak tablety zmieniają sprzedaż internetową?

Rosnąca z roku na rok sprzedaż tabletów nie pozostaje bez wpływu na funkcjonowanie rynku e-commerce. Serwis Monetate przygotował infografikę, która w interesujący sposób przedstawia wynikające z tego faktu konsekwencje dla e-sprzedawców.

Infografika zawiera szereg dość zaskakujących spostrzeżeń. Czy pomylibyście, że dwie najszybciej rosnące grupy wiekowe wśród użytkowników tych urządzeń to osoby w wieku 65+ i dzieci do 11 roku życia?

Dynamiczny przyrost liczby sprzedanych tabletów i smartfonów ma także dość istotne przełożenie na to, z jakich urządzeń korzystają internauci podczas e-zakupów. O ile jeszcze w pierwszym kwartale 2011 r. zaledwie 1,66 proc. użytkowników wchodziło na strony e-sklepów przez smartfona, o tyle w pierwszym kwartale ubiegłego roku było to już 6,52 proc.

Tablety zwiększają również swobodę e-kupujących jeśli idzie o miejsce, z jakiego łączą się z siecią. Z opublikowanych przez Monetate danych wynika, że 96 proc. internautów korzysta z nich w salonie, 94 proc. w sypialni, a trzy czwarte respondentów przyznaje, że czyni to w swoim domowym gabinecie.

O tym, że coraz więcej transakcji w e-commerce odbywa się z pominięciem komputerów PC, świadczą również dane PayPal. O ile jeszcze w w 2010 r. suma wszystkich transakcji, jakich dokonano przez urządzenia mobilne była równa kwocie 750 mln dolarów, to w 2011 r. wyniosła już 4 mld dolarów. To zatem ponad 5-krotny skok w przeciągu roku.

Zostaw odpowiedź