fbpx

Jak umiejętnie wywierać presję w e-commerce?

Presja sprzedażowa to jeden z mocniejszych sposobów na przekonanie potencjalnego klienta, aby dokonał szybkiego zakupu. Presja działa w określonych warunkach takich jak stres, brak czasu do namysłu, niesprzyjające otoczenie.

 

Niekoniecznie wyżej wymienione czynniki zachodzą podczas, gdy kupujący wygodnie rozsiądzie się na fotelu ze swoim tabletem. Poza tym tego typu nacisk słusznie traktowany jest jako manipulacja i przez wielu klientów odtrącany z niesmakiem, który rzutuje na wizerunek marki.

 

Zostawmy jednak na chwilę te wątpliwości na boku i zerknijmy na wybór najciekawszych przypadków budowania presji na kupującego w e-commerce według Econsultancy.

 

Najpopularniejsze strategie to informowanie o kończącym się zapasie magazynowym, odliczanie czasu do końca promocji, przekreślanie ceny oraz głośne informowanie o innych wariantach produktu, które zdążyły się wyprzedać.

 

Klasyka gatunku to sortowanie produktów po popularności (kto tego nie zna z Allegro), zaś zupełnym nowum jest propozycja Hotels.com, które wyświetla chmurki informujące, który hotel jest często bukowany w ciągu ostatniej doby.

 

 

Z kolei Amazon stawia na precyzyjną co do minuty informacje, kiedy dostarczy produkt. Kup w ciągu 24 godzin i 44 minut a doręczymy ci już w poniedziałek, po weekendzie.

 

 

Simply Hike stosuje chwyt niczym serwisy zakupów grupowych. Przecena ograniczona czasowo, w dodatku podaje też liczbę sztuk dostępnych na stanie – to skrajny wariant.

 

Zostaw odpowiedź