Emarketer opublikował zbiorcze wyniki badań, w ramach których możemy łatwo porównać zachowania, jakie dominują na poszczególnych platformach – desktopach, smartfonach i tabletach.
Jeśli chodzi o zachowania zakupowe, to po uważnym przyjrzeniu się statystykom ujawniają się pewne istotne różnice, które mogą zwiastować trendy. Niekoniecznie dobre dla e-commerce.
Największe różnice tkwią w wykorzystywaniu bankowości internetowej. Tylko 49% użytkowników tabletów korzysta z e-banków, podczas gdy użytkownicy desktopów czynią tak w 63% wypadków. To najbardziej znacząca różnica ujawniona w badaniu. Wyraża się w liczbie 14%.
Wśród innych różnic istotnych statystycznie warto wspomnieć, że o 9% więcej użytkowników desktopów (w stosunku do użytkowników tabletów) lubi kupować online. Z kolei o 5% więcej użytkowników tabletów twierdzi, że sprzedaje produkty w sieci.
Podobnie ma się sprawa z wyszukiwaniem informacji o produktach. Także tutaj desktopowcy wygrali o 8%. Jakie z tego wnioski?
Wygląda na to, że tablet podobnie jak telewizja służy raczej do czynności mniej skupionych na e-commerce, a silniej zorganizowanych wokół rozrywki. A przynajmniej taki typ użytkownika przyciąga, ewentualnie, taki typ zachowań wymusza np brakiem wygodnej klawiatury.