fbpx

Jak wybrać domenę dla sklepu internetowego? Część III

Planując dowolne przedsięwzięcie e-commerce, zawsze znajdź czas i/lub środki na opracowanie doskonałej nazwy. Uzyskasz dzięki temu korzyści na wielu płaszczyznach.


Trzecia część artykułu o wyborze domeny dla sklepu internetowego. Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 1 Listopad 2011. Autor: Paweł Krzyworączka, Druga część artykułu: „Jak wybrać domenę dla sklepu internetowego? Część II


Zasada #7: Bez myślników

Dlaczego domena z myślnikami jest złym pomysłem? Bo:

  • Ciężej się ją dyktuje (“raz myślnik dwa myślnik trzy peel” kontra “raz dwa trzy peel”).
  • Ciężej się ją zapamiętuje (trzeba pamiętać o myślniku / myślnikach).
  • Jest dłuższa od tej samej domeny bez myślników (a długość, jak wiesz, ma znaczenie).

Co więc zrobić? Otóż:

  • Jeśli masz pomysł na długą domenę (2 lub 3 słowa), zarejestruj obie domeny (dla przykładu: www.razdwatrzy.pl i www.raz-dwa-trzy.pl) i zrób przekierowanie 301 na tę bez myślników.
  • Nigdy nie stosuj więcej niż 3 słów w domenie sklepowej (zalecam oczywiście jedno słowo).
  • Jeśli domena, którą sobie opracujesz, jest zajęta bez myślników lub zajęta z myślnikami, nie rejestruj pozostałej wolnej domeny. Jeśli już, to musisz mieć tandem (czyli zarówno z myślnikiem, jak i bez niego).

Podkreślę wyraźnie: zalecam dla sklepu internetowego opracować domenę jednowyrazową.

 

Zasada #8: Bez zbędnych przedrostków

Zapomnij raz na zawsze o przedrostkach w domenie sklepowej. Żadne e-costam.pl, i-costam.pl, e-costam24.pl, itp. Co ciekawe (albo tragiczne – jak kto woli), nawet giganci popełniają szkolne błędy (przykład serwisu: www.icomarch24.pl). Ty ich nie popełniaj. Taka domena jest tragiczna do podyktowania, zapamiętania i wygląda bardzo amatorsko.

 

Zasada #9: Bez cyfr

Od tej zasady znajdą się nieliczne wyjątki (np. www.69.pl ;-). Jednak zasada jest zasadą: zapomnij o cyfrach w domenie sklepu – utrudniają zapamiętanie domeny, wydłużają ją i powodują, że jest niejednoznaczna (www.1na1.pl czy www.jedennajeden.pl ?).

 

Zasada #10: Jednoznaczne brzmienie domeny

Chodzi o niektóre litery, czy całe frazy. Jeśli ktoś podyktuje Ci domenę „Wejdź na wuwuwu cep peel”, to wpiszesz albo www.ceb.pl, albo www.cep.pl, prawda? Sprawdzaj pod tym kątem każdą nazwę, nad którą pracujesz. Najlepiej zrób test telefoniczny. Po prostu zadzwoń do kilku znajomych i podyktuj im taki adres. Od razu zorientujesz się, czy domena jednoznacznie brzmi. A jeśli nie brzmi, to pracuj dalej nad nazwą dla sklepu.

 

Zasada #11: Odpowiedni język

Ta zasada jest w pewnym sensie opcjonalna i nie zawsze należy przykładać do niej wagę. Spójrz na następujące przykłady.

Sklep z muzyką:

Rozumiesz zasadę? Domena Twojego sklepu powinna być skorelowana z grupą docelową, do której jest on adresowany.

Nazwy obcojęzyczne mogą sprawić nie lada problem np. Polakom. Przykłady: www.seesawseen.pl (lepiej napiszę z wielkich liter: www.SeeSawSeen.pl), www.hopelessfuture.com, www.goodfurniture.com, itp. Angielskie wyrazy to generalnie nie jest zły pomysł dla domen promowanych w Polsce, ale najlepiej, jeśli będą jednoznacznie i prosto wymawiane. Myślę o wyrazach typu: enter, smart, format, itp.


Trzecia część artykułu o wyborze domeny dla sklepu internetowego. Artykuł pochodzi z miesięcznika Mensis.pl nr 1 Listopad 2011. Autor: Paweł Krzyworączka, Druga część artykułu: „Jak wybrać domenę dla sklepu internetowego? Część II


Zostaw odpowiedź