fbpx

Jak wybrać firmę kurierską? Cena to nie wszystko!

Wybór firmy kurierskiej, której powierzymy nasze cenne przesyłki, to niełatwe zadanie. Zanim przed naszym domem czy firmą pojawi się kurierska furgonetka, sprawdźmy, jakie kryteria najczęściej decydują o udanej współpracy i satysfakcji ze świadczonych usług.

Z ankiety przeprowadzonej wśród naszych klientów wynika, że przy wyborze kuriera kierują się w pierwszej kolejności dwoma czynnikami: ceną i czasem realizacji. To zrozumiałe – każdy klient skrycie marzy o tym, aby jego paczka dotarła do celu natychmiast i za darmo. Oczywiście staramy się dążyć do ideału, ale dopóki nie opanujemy sztuki teleportacji, a furgonetki nie zadowolą się wodą zamiast paliwa, czynnik czasu i ceny wciąż pozostanie istotnym elementem kalkulacji.

 

Co jest najważniejsze przy wyborze firmy kurierskiej?

jaka-firma-kurierska

Nie mniej ważna dla klientów jest niezawodność dostawy. O wiele łatwiej o spokojny sen, gdy mamy pewność, że przesyłka z imieninowym prezentem trafi dokładnie na czas do cioci w Grudziądzu, zamiast przez czyjeś zaniedbanie tułać się po chutorach gdzieś na Kamczatce.

 

Jakie błędy firm kurierskich są szczególnie dotkliwe dla klientów?

A w jaki sposób firma kurierska może się narazić swoim klientom? Wśród błędów najczęściej popełnianych przez firmy kurierskie zazwyczaj wymieniane jest uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. To może boleć, wszak chodzi o cenne mienie powierzone kurierowi. Tak samo surowo oceniamy zbyt długie terminy realizacji usługi – przecież nikt nie lubi czekać na prezenty… Równie źle postrzegamy niedogodności związane z dodzwonieniem się do biura firmy kurierskiej. To o tyle ważne, że gdy zaczynają się kłopoty, nic tak nie uspokaja, jak szybki kontakt oraz miła i kompetentna osoba po drugiej stronie słuchawki, która szybko rozwiąże nasze problemy.

bledy-firm-kurierskich

A gdy już dojdzie do katastrofy, to z jakich powodów może dojść do rezygnacji ze współpracy z firmą kurierską? Jak wynika z ankiety, główną przyczyną rozstania jest zazwyczaj to samo, co uważamy za wpadkę firmy – na przykład niedotrzymanie terminu czy uszkodzenie lub zagubienie naszej bezcennej przesyłki. Faktycznie, trudno mieć zaufanie do przewoźnika, gdy zniszczone dokumenty docierają w tydzień po terminie podpisania atrakcyjnego kontraktu.

wybor-firmy-kurierskiej

Kolejną istotną przyczyną rezygnacji jest odkrycie, że płacimy za usługi zbyt dużo. I nic dziwnego – wszak to właśnie z powodu atrakcyjnych cen klienci wybierają tę czy inną firmę na swego kuriera. Jeśli są niezadowoleni z ceny usług, konkurencja może zyskać nowego klienta. Równie zniechęcający dla klientów jest utrudniony kontakt z biurem obsługi. Nic tak nie irytuje, jak brak szybkiej odpowiedzi na maile albo wciskanie guzików w automatycznym systemie zgłoszeniowym w poszukiwaniu jakiegoś żywego rozmówcy. W takich sytuacjach nietrudno o przelanie czary goryczy i przysłowiowe rzucenie słuchawką.

Jak się okazuje, cena stanowi tylko jeden z wyznaczników przy wyborze firmy kurierskiej. Równie ważne są terminowość doręczeń i dbanie o przesyłki w trakcie ich przewozu, czy łatwy kontakt z działem obsługi klienta.

 


Tekst opracowany na podstawie wyników badań firmy Furgonetka.pl, przeprowadzonych na grupie ok. 200 klientów instytucjonalnych i indywidualnych w listopadzie 2013 r.


 

2 komentarze

  1. Natalia 02-12-2013
  2. Marcin 04-12-2013

Zostaw odpowiedź