fbpx

Jak wygenerować raporty ecommerce w Google Analytics?

Spory o to jaki wskaźnik w sklepie internetowym jest najważniejszy trwają od zawsze. To zrozumiałe – gdyby istniał jeden uniwersalny i miarodajny raport, skończyłbym pisać już w tym akapicie. Dlatego proponuję, że przekażę Ci wiedzę na temat kilku wskaźników lub raportów, które warto brać pod uwagę przy analizie skutków działań marketingowych w Twoim sklepie.

Przegląd ecommerce za ostatni miesiąc

Jak wygenerować raport?

zakładka KONWERSJA > E-COMMERCE > PRZEGLĄD

raporty-ecommerce-1

Dowiedz się
jaki przychód zanotował Twój sklep
jaki był współczynnik konwersji
jaka była średnia wartość zakupów
ile sprzedałeś produktów
ile transakcji zostało zarejestrowanych

Przegląd ecommerce miesiąc do miesiąca

Jak wygenerować raport?

zakładka KONWERSJA > E-COMMERCE > PRZEGLĄD
klikamy na daty w prawym górnym rogu > wybieramy porównaj z przeszłymi danymi

raporty-ecommerce-2

 

Dowiedz się
jaki przychód zanotował Twój sklep miesiąc do miesiąca
jaki był współczynnik konwersji miesiąc do miesiąca
jaka była średnia wartość zakupów miesiąc do miesiąca
ile sprzedałeś produktów miesiąc do miesiąca
ile transakcji zostało zarejestrowanych miesiąc do miesiąca

Zastanów się
Jest to bardzo ważne, aby analizować dane w odniesieniu do czegoś. Informacja o tym, że sprzedaż w lipcu wyniosła 10000 zł jest bezwartościowa, jeżeli nie umieścisz jej w kontekście, np. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca w poprzednim roku.

 

Przegląd konwersji ecommerce z podziałem na nowych i powracających odwiedzających

Jak wygenerować raport?
zakładka KONWERSJA > E-COMMERCE > PRZEGLĄD
klikamy na daty w prawym górnym rogu > wybieramy porównaj z przeszłymi danymi
klikamy na ZAAWANSOWANE SEGMENTY > wybieramy nowi użytkownicy oraz powracający użytkownicy > ZASTOSUJ

raporty-ecommerce-3

Dowiesz się
jaki przychód zanotował Twój sklep
jaki był współczynnik konwersji
jaka była średnia wartość zakupów
ile sprzedałeś produktów
ile transakcji zostało zarejestrowanych
w podziale na internautów przychodzących pierwszy raz i kolejny raz.

Zastanów się
Jak strategia jest bardziej opłacalną, pozyskanie nowego klienta czy utrzymanie aktualnego? A może jakiś miks?
Jaki charakter ma Twój produkt?
Które produkty są bardziej dla nowych klientów, a której bardziej dla aktualnych?
Czy możesz sprzedawać w swoim sklepie produkty dla powracających klientów obok tych dla nowych klientów?
Może są jakieś produkty, które można przedstawiać klientom powracającym jako produkty cross-selling i up-selling?

Przegląd sprzedawanych produktów miesiąc do miesiąca

Jak wygenerować raport?
zakładka KONWERSJA > E-COMMERCE > SKUTECZNOŚĆ PRODUKTU
klikamy na daty w prawym górnym rogu > wybieramy porównaj z przeszłymi danymi

raporty-ecommerce-4

Dowiedz się
Dowiesz się jakie produkty sprzedają się w Twoim sklepie w ujęciu miesiąc do miesiąca. Dzięki temu raportowi możesz zauważyć trend wśród asortymentu.

Zastanów się
Może warto spróbować bardziej eksponować te produktu w ramach sklepu i bardziej reklamować poza sklepem?
W jakich miesiącach warto reklamować określone produkty?
Kiedy jest sezon na daną kategorię?
Może do części tych produktów możesz dopasować inne produkty i zastosować cross-selling lub up-selling?
Wykorzystaj ciekawe narzędzie do mierzenia trendów oraz statystyk wyszukiwarki, które pomogą Ci w takiej analizie.

 


Artykuł dotyczący generowania raportów e-commerce w Google Analitycs pochodzi z magazynu Mensis.pl nr 10. Autor Aleksander Jaworski


Zostaw odpowiedź