fbpx

Jak wykorzystać obraz do kampanii promocyjnej na Facebooku?

Współczesnym światem rządzi kultura obrazkowa. Wizualne prezentowanie informacji znacznie łatwiej dociera do odbiorców niż zwykłe słowo pisane. Posty zawierające linki do filmików na YouTubie czy różnego rodzaju grafiki bardziej angażują fanów niż inne komunikaty.

Nie oznacza to jednak, że wystarczy wkleić pierwszy lepszy obrazek, aby otrzymać kilkadziesiąt like’ów . Oto kilka wskazówek jak skutecznie promować się obrazem na Facebooku.


Po pierwsze promocja marki

Możemy nasz fanpage na Facebooku zaśmiecać śmiesznymi zdjęciami, memami, filmikami. Pytanie brzmi tylko po co? Co nam to da? Owszem zainteresowanie tego typu postami może będzie większe niż przeciętnie, tylko co z tego, jeśli odbiorcy nie kojarzą danej treści z naszą marką. Aby obraz spełnił oczekiwany rezultat musi być spójny z naszą działalnością, ideą firmy. Zapomnijmy o przypadkowych, niepowiązanych choć w najmniejszym stopniu z naszą firmą obrazach. Taka taktyka może tylko narazić nas na stratę zasobów.

Po drugie oryginalność

Kluczem do sukcesu jest unikalność. Trzeba zdać sobie sprawę, że nasi fani nie śledzą wyłącznie naszego profilu, ale spędzają także wiele godzin przeglądając m.in. portale typu Kwejk czy Demotywatory. Wrzucanie na nasz profil powielanych przez tysiące użytkowników treści może mieć odwrotny skutek do zamierzonego. Tego typu działania narażają nas na komentarze typu: „już to widziałem”, „stare”. Jeśli chcemy się wyróżnić, nie możemy pozwalić sobie na powtarzalność. Postawmy na dedykowane grafiki i sesje zdjęciowe.

Po trzecie dobry opis

Dobrze przemyślany opis jest tak samo ważny jak odpowiedni dobór grafiki. Dzięki odpowiedniemu tekstowi możemy uzupełnić zdjęcie angażującą treścią, która odnosi się do wizualnej strony komunikatu. Niestety jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez administratorów profili na Facebooku jest lekceważenie roli opisów do grafik.

Zastosowanie powyższych rad z pewnością przełoży się na zwiększone korzyści z promowania Waszej firmy na Facebooku.

Zostaw odpowiedź