fbpx
koronawirus grafika

Jak zabezpieczyć placówkę handlową przed koronawirusem?

Wiele sklepów internetowych zastanawia się, czy powinno zamknąć swoją placówkę handlową lub punkt odbioru?

W niektórych wypadkach decyzje przedsiębiorstw zostały podyktowane decyzją o częściowym zamknięciu galerii handlowych. Istnieje jednak wiele małych i średnich przedsiębiorstw działających poza galeriami handlowymi, a to umożliwia im dalsze funkcjonowanie, w tym realizowanie odbiorów osobistych lub po prostu prowadzenie naziemnych punktów handlowych, równolegle do sklepu internetowego.

Jak robić to odpowiedzialnie?

Po pierwsze, jeśli nie jesteśmy w stanie sprostać podwyższonym normom sanitarnym, a nasi pracownicy nie wykazują wystarczającego zdyscyplinowania należy zrezygnować na czas kwarantanny z prowadzenia otwartej placówki. Jeśli nie chcemy pełnego zamknięcia naszej firmy oraz kwarantanny całej załogi musimy mieć pewność, że dysponujemy zdyscyplinowaną załogą, która rozumie powagę sytuacji.

Po drugie, ograniczamy liczbę osób. Zarówno ze strony obsady sklepu, jak i klientów. Dobra praktyka to ustawianie kolejki przed sklepem i zachowanie bezpiecznego, 1,5 – metrowego dystansu, między obsługą a klientami. Ograniczona liczba klientów oznacza, że możemy z powodzeniem ograniczyć obsadę handlową.

Po trzecie, bezwzględne odsiewanie. Jeśli klienci lub pracownicy zdradzają jakiekolwiek objawy przeziębienia odsyłamy ich do domu.

Po czwarte, odkażanie wszystkich miejsc, z którymi kontakt miał klient i personel. Klawiatury, myszki, oparcia foteli, klamki, toaleta, blaty, wózki, włączniki światła, telefony, terminale płatnicze.

Więcej informacji tutaj

https://www.gov.pl/web/rozwoj/wytyczne-dla-placowek-handlowych-i-uslugowych-w-zwiazku-z-rozprzestrzenianiem-sie-koronawirusa

1 komentarz

  1. Karol 19-03-2020

Zostaw odpowiedź