fbpx

Jak zacząć e-commerce aby nie wejść na minę…

Rynek elektroniczny staje się coraz bardziej powszechnym kanałem sprzedaży. Z roku na rok przybywa sprzedawców, którzy próbują chwycić coś dla siebie z tego już dość pokaźnego tortu. Obserwując w codziennej pracy niektórych przedsiębiorców będących na etapie startu, z przykrością muszę stwierdzić, że działania wielu z nich w sposób brutalny zostaną zweryfikowane przez rynek oraz e-klienta.

Chciałbym zaproponować kilka prostych metod, które początkujący ebiznes ochronią przed wejściem na tytułową „minę”. Dlaczego sprzedaż przez serwis Allegro?
Allegro, które do niedawna w Polsce stanowiło niemalże synonim słowa ecommerce w dalszym ciągu posiada mocną pozycję.

I nie mam tu na myśli całej Grupy Allegro, bo jest to fakt niezaprzeczalny, ale serwis od którego się wszystko zaczęło. Zauważyć możemy, że polski rynek elektroniczny ewoluuje wraz ze świadomością i poczuciem zaufania klientów dla sprzedaży internetowej. Idąc dalej Polacy coraz chętniej kupują za pośrednictwem sklepów internetowych. Powinniśmy więc pamiętać także o tym kanale sprzedaży.

Zatem jak wystartować w e-commerce?

Jeśli myślisz o rozpoczęciu sprzedaży w sieci i miała być to tylko sprzedaż przez Allegro zastanów się jeszcze raz. Możliwości dla klasycznych e-biznesów sprzedających produkty są dwie:

  • Sklepy internetowe
  • Platformy ofertowe

Wielu sprzedawców w dalszym ciągu zaczyna od Allegro skupiając maksymalnie swoje działania tylko na tym kanale dystrybucji, w ogóle nie myśląc o jednoczesnym rozwoju innych. Mianując się Sprzedawcą Allegro na pewno szybko zdobędziemy status eksperta, ponieważ przy tak wielkim zaangażowaniu tylko w ten serwis poznamy go szczegółowo, poznając również niepisane zasady tam panujące.
Jakby bliżej przyjrzeć się takiej strategii to w przedziale, krótkoterminowym można stwierdzić, że jest niezła. Jednak co będzie się działo w przyszłości? W jaki sposób będzie rozwijać się Allegro? Gdzie będzie najwięcej klientów?

 

To wojna – dlatego trzeba się uzbroić…

 

Od samego początku staraj się pracować na narzędziach, które maksymalnie uproszczą twoją pracę. A przede wszystkim zautomatyzują pewne procesy, które w normalnych warunkach trzeba robić ręcznie. Na rynku jest już wiele takich rozwiązań. Na uwagę zasługuje m.in. Sello oraz Menedżer Sprzedaży.

Dobrze być o krok przed wrogiem!

Przygotowując się do sprzedaży internetowej starajmy się myśleć jak każdy strateg wojenny – o krok do przodu. Dlatego dobrze dobierzmy narzędzie rozwiązujące kilka problemów na raz. Mam na myśli odpowiednie oprogramowanie sklepu internetowego.

Polecam, aby przede wszystkim zwrócić tu uwagę na program posiadający oprócz podstawowych funkcji sklepowych, takich jak: rabaty, magazyn, zamówienia itp., możliwość integracji z Allegro zarówno samej oferty jak i import zamówień. Dzięki temu na pole bitwy zamiast z pistoletem małego kalibru, wyjedziemy najlepszym czołgiem wielozadaniowy.

Dlaczego jest to tak istotne?

  • Budujemy spójną ofertę
  • Wprowadzamy ją tylko raz
  • Korzystamy z tych samych ofert
  • Zarządzamy zamówieniami z jednego programu zachowując kolejkę FIFO.
  • Zamówienia przyjmujemy w jednym miejscu
  • Oszczędzamy czas
  • Integrujemy tylko jeden program
  • Zmniejszamy koszty integracji do jednej platformy
  • Działamy wielokanałowo
  • Dzięki Allegro szybko pojawią się pierwsze zamówienia
  • Mamy możliwość korzystania z innych narzędzi promocji i reklamy: newsletter, rabaty, porównywarki, utrzymanie stałych klientów

Na rynku standardem staje się, że programy do obsługi sklepów internetowych posiadają funkcję integracji z Allegro. Wówczas pozostaje nam jedynie zapoznać się z obsługą takiego modułu.

Jeśli chcesz poznać tajniki skutecznego wejścia w serwis Allegro i strategicznej realizacji sprzedaży w tym kanale dystrybucji koniecznie weź udział w cyklu szkoleń online “Poligon eCommerce”, który w dniach 4,11 i 18 grudnia poprowadzi autor tego artykułu, wieloletni sprzedawca allegro i certyfikowany trener w Grupie Allegro – Mirosław Smużniak.

Kliknij tutaj aby poznać szczegóły szkolenia “Poligon eCommerce”

 

Zostaw odpowiedź