fbpx

Jak zdobywać leady sprzedażowe? Część II

Zajmowanie się konwersjami jest już zbyt proste i zbyt krótkowzroczne, dlatego od pewnego czasu poważni sprzedawcy internetowi zajmują się leadami sprzedażowymi. To wskazuje, że sprzedaż staje się najprostszą częścią biznesu internetowego. Najtrudniejsza to zwrócenie „sprzedażowej” uwagi potencjalnego klienta.

O tym też traktują uwagi zebrane przez Sociomantic Labs. Dzisiaj część druga.

 

CZĘŚĆ I

4. Działaj wielokanałowo

O wielokanałowej sprzedaży pisaliśmy ostatnio przy omawianiu znakomitej strony internetowej Castorama.pl, która jest wprost przedłużeniem lokalnych sklepów, będących jednocześnie magazynami i zdalnymi dostawcami produktów w lokalnym obszarze geograficznym.

„Można sprzedawać produkty nie tylko za pośrednictwem strony internetowej, ale też strony czy aplikacji mobilnej, fanpage’a na Facebooku, aukcji internetowej lub e-maila. Konsumenci powinni mieć możliwość odnalezienia, ocenienia oraz zakupu produktów i usług w najbardziej dogodny dla siebie sposób. Aby strategia wielokanałowego marketingu przyniosła oczekiwane rezultaty w postaci sporej ilości wartościowych leadów sprzedażowych, musi być dostosowana pod kątem konkretnego klienta oraz każdego kanału”

Innymi słowy – w minimalnym chociaż stopniu warto być wszędzie, tak aby na bieżąco badać efektywność poszczególnych kanałów. Na tym de facto polega łowienie leadów sprzedażowych – z jednej strony siatka musi być odpowiednio szeroko zaciągnięta, z drugiej jednak, nie może posiadać zbyt dużych „oczek”.

 

5. Personalizuj przekaz do klienta

„Klienci lubią być traktowani wyjątkowo. Konsument, który np. nie jest rodzicem, atakowany tysiącem reklam dotyczących ubranek, zabawek czy innych akcesoriów dla dzieci, może czuć tylko narastającą irytację. Jeżeli zaś zobaczy reklamę butów sportowych, która z racji czynnego uprawiania sportu bardzo go interesuje, wtedy chętniej przyjrzy się przedstawionej mu ofercie. Tak działa reklama osobista, która zawsze, bazując na dostępnych informacjach o kliencie, dostosowana jest do danego konsumenta tak, aby otrzymywał tylko interesującego go propozycje”

 

Jest to istota zdobywania leadów sprzedażowych – trafienie w zainteresowania zakupowe klienta. Targeting, retargeting, remarketing to trzy słowa klucze, które najwyższa pora zacząć stosować w praktyce. Jeśli nie wiecie od czego zacząć – wystartujcie z remarketingiem Facebooka lub AdWords. To najprostsze i jedne ze skuteczniejszych metod na personalizowanie przekazów do klienta.

 

Tworzenie klasycznych profilowanych kampanii display to wyższa szkoła jazdy, która wymaga starannej znajomości grup docelowych oraz intensywnego badania skuteczności kreacji.

 

„Wydawanie tysięcy złotych na „masową reklamę”, licząc na to, że ktoś w nią kliknie i ewentualnie dokona zakupu, mija się z celem. W granicach tego samego budżetu, odpowiednio personalizując swoje reklamy, firma może zyskać znacznie więcej – nie tylko wyższą sprzedaż produktów czy usług, ale także grono zadowolonych klientów, chcących otrzymywać kolejne, dostosowane do nich oferty”

 

Taką puentą zamykamy nasz krótki poradnik.

Zostaw odpowiedź