fbpx

Jak zrobić prosty baner w sklepie internetowym?

Profesjonalna oprawa graficzna sklepu to rzecz nieodzowna i niezastąpiona. Im bardziej dopieścisz wizualnie swój sklep, tym większe zaufanie wzbudzi wśród twoich potencjalnych klientów. Wie o tym obsługa marketingowa każdego większego sklepu – stąd pielęgnuje kontakty z grafikami, freelancerami lub studiami graficznymi. Wszyscy oni za odpowiednią opłatą dbają o należyty wygląd, a przede wszystkim świeżość sklepu.

W praktyce oznacza to produkcję różnych reklamowych elementów graficznych, które wspierają sprzedaż nowych produktów, promocji i czego tam sobie jeszcze dział marketingu nie wymyśli.


Co jednak począć, jeśli jesteśmy kilkuosobową firmą, która z bólem wysupłała już niemałą kwotę na oprogramowanie sklepu z niezłą oprawą graficzną, a czas leci nieubłaganie i postarza szatę sklepu z każdym dniem? Pamiętaj – sklep, w którym brakuje zmian wizualnych, to sklep martwy.
Dlatego warto dbać o to, aby na stronie głównej pojawiały się nowości, promocje, aktualności. Ogółem, jeśli sklep ma się dobrze i sprzedaje, to powinien pokazywać to w każdym aspekcie swojej działalności. To ważny element public relations – szczególnie w przypadku stałych klientów, którzy często zaglądają na stronę sklepu.
 
Wróćmy do pytania, które już padło – co począć, aby za kilka banerów miesięcznie nie płacić kwot równych wynagrodzeniu kolejnego pracownika? Trzeba zabrać się do tego samemu. To nie takie straszne. Co najwyżej czasami może odstraszać klientów – no chyba że zastosujesz się do kilku podstawowych zasad produkcji banera. Naturalnie, wszyscy graficy przyjmą owe „zasady” z szerokim uśmiechem, jednak poradnik ten jest skierowany do osób, które chcą ruszyć z miejsca z prostej przyczyny – nie mają innego wyjścia.
 
Aby zrobić baner na potrzeby internetu, nie potrzebujemy nawet płatnego oprogramowania. Wystarczy bardzo dobry bezpłatny GIMP. Jest to program tworzony bezinteresownie przez środowiska open source w ramach fundacji non profit o nazwie GNOME. Warto to docenić i wesprzeć fundację drobnym datkiem, szkoda, aby GIMP-a spotkał los Mozilli Thunderbird. Program ściągniesz stąd:  http://www.gimp.org/. Na kolejnych podstronach znajdziesz uaktualnienie do polskiej wersji językowej.
 
Jak zrobić prosty baner internetowy, pokażę na przykładzie sklepu, w którym pracuję – RMS.pl – Hi-Fi Kino Domowe Akcesoria Audio-Video. Sklep znajdziesz pod tym adresem:  www.sklep.rms.pl.

Wymiary banera – w moim przykładzie jest to 564 × 285 pikseli. To nie jest żaden przyjęty standard, w tym przypadku zadecydowała szerokość środkowego łamu sklepu.

 

Zostaw odpowiedź