fbpx

Jak zwiększyć ilość odwiedzin strony internetowej. Część I

Zainwestuj w treść. Wysokiej jakości treść zachowująca odpowiednią strukturę, poddana prostym regułom optymalizacji, może znacząco zwiększyć ilość odwiedzin serwisu www.

Na bazie własnych obserwacji i doświadczeń mogę stwierdzić, że w czasach zawirowań algorytmów serwowanych przez Google to właśnie dobrze podana treść jest stosunkowo bezpiecznym, a zarazem efektywnym sposobem na zwiększanie ilości odwiedzin strony internetowej. Przy czym zarówno “bezpiecznym” jak i “efektywnym” to słowa, które w zależności od punktu odniesienia mogą mieć znaczenie wielowymiarowe. Nie jestem jednak żadnym SEO Ninja i robię to co potrafię – tworzę treść, by zwiększać ruch z wyszukiwarki Google w moich serwisach, sklepach internetowych i na stronach firmowych. Jak to robić postaram się wskazać w tym poradniku.

 

Zwiększenie ilości odwiedzin strony internetowej należy zaplanować

Każdy właściciel witryny internetowej marzy o zwiększaniu zasięgu, stałym napływie nowych czytelników i docieraniu do jak najszerszego grona użytkowników internetu. Okazuje się, że takie podejście to „strategia” przeznaczona dla największych serwisów horyzontalnych. W przypadku strony firmowej, niszowego wortalu czy prywatnego bloga celem powinno być zwiększanie zasięgu wśród ściśle określonej grupy odbiorców. Podstawowym wyznacznikiem strategii contentowej serwisów wertykalnych jest zatem odbiorca treści i jego zainteresowania. Uświadomienie sobie kto jest adresatem naszych artykułów to pierwszy krok w kierunku skutecznego dotarcia do pożądanych czytelników.

Warto określić profil grupy docelowej, przemyśleć w których miejscach sieci przebywa najczęściej i jakie tematy absorbuje. Posiadając zarys strategii i pomysły na pierwsze treści warto skonfrontować strukturę artykułu z poniższymi wskazówkami.

 

TYTUŁ

Dobry tytuł to podstawa.

1. Dobry tytuł odpowiada na pytanie (potrzebę) użytkownika

Tematy informacyjne rozwiązujące konkretny problem zainteresowanego to frazy najczęściej poszukiwane w wyszukiwarkach. Gdy Internauta chce poczytać o kolejnych skandalach w życiu celebrytów odwiedza strony największych portali. W każdym innym przypadku penetruje zasoby wyszukiwarki i bezgranicznie ufa dostarczanym przez algorytm wynikom wyszukiwania.

Przykład dobrze skrojonego tytułu informacyjnego to np.:

  • Jak zwiększyć ilość odwiedzin strony internetowej
  • Pomysły na dochodowy e-biznes
  • Przykłady kampanii reklamowych w internecie

Złe tytuły, a na pewno takie , które w najmniejszym stopniu wpływają na wzrost odwiedzin to większość tytułów emocjonalnych, które przeczytamy na pierwszych stronach portali horyzontalnych, a także w prasie tradycyjnej i telewizji, np.:

  • Skarbówka straszy małe firmy kasami fiskalnymi
  • Ujawniono przyczynę śmierci bohatera ZSRR

Powyższe dwa tematy mają wpłynąć na wykonanie akcji przez internautę, czyli zachęcić do przejścia do artykułu osobę skanującą zasoby strony głównej portalu. Wskazane tytuły w niewielkim stopniu wpływają na wzrost ilości odwiedzin strony z wyników organicznych wyszukiwarki. Osoba poszukująca informacji o przykładowej potrzebie posiadania kasy fiskalnej w firmie częściej wpisze w formularz wyszukiwarki:

  • Kiedy stosować kasę fiskalną w małej firmie

czy

  • Skarbówka straszy małe firmy kasami fiskalnymi

 

2. Odpowiada na pytanie zadane szczegółowo

Powołując się na dobre i złe przykłady zastanówmy się czy przykładowy tytuł:  “Jak otworzyć sklep?” jest odpowiedni?

Wskazany tytuł pomimo formy informacyjnej, która powinna wpłynąć na wzrost odwiedzin ma także kilka znaczących wad:

  • Tytuł pomimo iż sugeruje treść informacyjną zachowuje jednocześnie duży poziom ogólności (chodzi o sklep tradycyjny czy sklep internetowy, a może warto dodać że chodzi o sklep w konkretnej branży).
  • Zakończenie tytułu znakiem zapytania powoduje, że w wynikach wyszukiwania temat ten może być odczytany przez internautów jak pytanie innego użytkownika sieci zadane np. na forum dyskusyjnym, a nie odpowiedź na konkretny problem, którego rozwiązania poszukuje zainteresowany.

jak-zwiekszyc-ilosc-odwiedzin-strony-tytuly

  • Wysoki poziom ogólności tematu, a tym samym większa konkurencja w wynikach wyszukiwania również nie pozwoli zoptymalizować treści na tyle by zyskać znaczące pozycje w wynikach organicznych bez dodatkowych zabiegów SEO.

 

3. Jest zbieżny z aktualnym zainteresowaniem internautów

Fakt, że autorowi treści poradnikowej wydaje się, że temat jest palącą potrzebą wielu osób nie oznacza jeszcze, że tak jest w rzeczywistości. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy tego właśnie poszukują internauci warto skorzystać z podstawowych narzędzi dostarczanych przez Google:

  • Google Keyword Tool, czyli narzędzie propozycji słów kluczowych – często zarysuje odpowiedni temat, pomoże odrzucić frazy bardziej konkurencyjne.
  • Google Trends nakieruje na najnowsze trendy w zapytaniach do wyszukiwarki.
  • Google Analytics pomoże zidentyfikować słowa kluczowe na które już pozyskujemy wejścia z wyszukiwarki i odpowiednio zoptymalizować istniejące treści lub opracować nowe.
  • Samodzielny research w innych miejscach sieci pozwoli sprawdzić czy interesujące nas tematy były już podejmowane, z jak dużą konkurencją przyjdzie nam się zmierzyć w walce o pozycje organiczne oraz jakim zainteresowaniem cieszył się określony temat w innych miejscach.

 

Podsumowując. Tytuł tekstu czy nagłówek artykułu to pierwszy element optymalizacji treści pozwalający zwiększyć ilość odwiedzin strony docelowej. Tworząc nagłówki wpisów we własnych serwisach pamiętaj o 3 podstawowych zasadach:

  • Poruszaj tematy, którymi interesują się internauci w Twojej branży,
  • Rozwijaj temat na wyższym poziomie szczegółowości, bo wtedy masz większe szanse na pierwsze pozycje w Google. Można też powiedzieć, że lepiej czerpać ruch małymi łyżeczkami z pierwszych pozycji, niż walczyć o duże porcje ruchu z n-tych stron SERP’ów.
  • Koncentruj się na tytułach informacyjnych, które sugerują odpowiedź na pytanie zadane wyszukiwarce, np. Jak zwiększyć ilość odwiedzin strony w 3 prostych krokach.

 

W drugiej części poradnika przedstawię kilka szczegółów o kolejnym ważnym elemencie w strukturze dobrze zoptymalizowanej treści wpływającej na wzrost odwiedzin strony internetowej. Kolejny element to lead, czyli pierwszy – wprowadzający akapit artykułu.

 

Zostaw odpowiedź