fbpx

Jak zyskać dodatkowe 8% klientów sklepu – dostępność stron internetowych, raport IAB

8,4% populacji Polski to osoby niepełnosprawne. Pomijając już społeczną odpowiedzialność biznesu działającego w zgodzie z zaproponowanymi przez IAB standardami dostępności stron internetowych dla osób niepełnosprawnych, chorych i starszych, można spojrzeć na temat dostępności sklepu internetowego pod kątem korzyści biznesowych.

Raport IAB stworzony przez grupę roboczą e-commerce w oparciu o przeprowadzone testy użyteczności trzech wybranych sklepów internetowych z użytkownikami niepełnosprawnymi, podsuwa szereg interesujących danych i rozwiązań.

Dane, które warto zrozumieć i rozwiązania jakie warto wdrożyć we własnym biznesie internetowym aby zwiększyć dostępność stron internetowych dla wykluczanej, najczęściej nieświadomie, grupy klientów.

Czego można dowiedzieć się z raportu “Wygoda zakupów w sklepach internetowych”:

  • Jak niemal bezkosztowo dotrzeć do licznej, bo 2-milionowej grupy osób niepełnosprawnych o różnych formach niepełnosprawności:
    1. Osoby niewidome i niedowidzące,
    2. Osoby z zaburzeniami rozpoznawania barw (daltonizm),
    3. Osoby niepełnosprawne ruchowo,
    4. Osoby niepełnosprawne intelektualnie,
    5. Osoby głuche, słabosłyszące i głuchonieme,
    6. Osoby głucho-niewidome.
  • Jakich narzędzi używają osoby niepełnosprawne w celu zwiększania dostępności stron internetowych:
    1. Oprogramowanie typu screen reader, czytające zawartość ekranu
    2. Urządzenia wyjściowe przekształcające tekst na alfabet braille’a
    3. Oprogramowanie powiększające zawartość ekranu monitora
    4. Oprogramowanie do wydawania poleceń głosowych
    5. Nawigowanie w serwisie jedynie przy użyciu klawiatury lub specjalnego joysticka

Poniżej wideo przygotowane na zlecenie IAB Polska.

Zostaw odpowiedź