fbpx

Jaka jest perfekcyjna długość filmu reklamowego na YouTube?

Econsultancy postanowił sprawdzić jak długość reklam na portalu YouTube wpływa na działania widzów oraz realizację potencjalnych celów marketingowych. Główne badane cele to współczynnik konwersji oraz współczynnik ROI.

Jak bardzo niecierpliwy jest współczesny internauta? W jakim czasie powinniśmy się zmieścić?

 

Z jednej strony badanie nie przyniosło zaskakujący rezultatów – uwaga użytkowników Internetu jest niezwykle ulotna i co gorsza, po 15 sekundach spora część z nich zdaje się tracić wątek i przesłanie nakręconego komunikatu.

 

Albo inaczej, klipy o długości powyżej 15 sekund zbyt mocno rozwlekają temat i tym samym przesłanie przestaje zachęcać do działania. Skoro tak dużo mówimy o 15 sekundach to sprawa wydaje się być już jasna. Jak widać na poniższym wykresie, chociaż zarówno 30 jak i 15 sekundowe spoty cieszą się podobnym zainteresowaniem, to aż 83% konwersji wywołały te krótsze w treści.

 

 

Co do ROI sprawa wydaje się oczywista – wskaźnik powinien być około 4-krotnie wyższy w przypadku klipów do 15 sekund.

Zostaw odpowiedź