fbpx

Jaka jest sprzedaż Agito.pl? 500% w górę w ciągu 4 lat!

Według szacunków firmy badawczej PMR zawartych w raporcie „Handel internetowy w Polsce 2014 – analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2014-2019” sprzedaż Agito.pl rok do roku gwałtownie rośnie i w 2014 roku osiągnie ponad 350 milionów złotych.

To pięciokrotny wzrostu w stosunku do roku 2010.

 

 

Takie są efekty doinwestowania kapitałem Naspersa, który jest także właścicielem Allegro.pl. W momencie, gdy Naspers przejmował Agito.pl w roku 2011 sklep ten generował ponad 85 milionów złotych obrotu. Potężna kampania reklamowa sprawiła, że rok później dołożono więcej niż kolejne 85 milionów! To pokazuje niesamowitą skuteczność działań jakie podjęli stratedzy odpowiedzialni za Agito.pl.

 

Zdaniem analityków z PMR najważniejszym elementem strategii było znaczące zwiększenie asortymentu sklepu – do około 160 tysięcy produktów. Przede wszystkim w kategoriach: dom i ogród, dziecko, zdrowie i uroda, sport. Dodatkowo, sklep najpewniej podciągnął swoją jakość obsługi, głównie dzięki otwarciu nowego centrum logistycznego.

 

 

W 2013 roku w ramach pisaliśmy o nowej szacie graficznej sklepu oraz o nowym logo, które uznaliśmy za „bezpłciowe”:

 

„Najlepsze wrażenie robi strona główna – miks starego i nowego Allegro. Tylko te logo, niby proste, ale nie ma w nim ani krzty fantazji”.

 

Potem było tylko lepiej, a ostatnio nawet kampania video z samym Piotrem Cyrwusem, czyli popularnym „Ryśkiem z Klanu”.

 

Jak widać, droga do sukcesu Agito.pl wiodła przez asortyment, logistykę i nareszcie sprawy wizerunkowe. Na ostatnim froncie zmiany następowały najwolniej, ale nawet w kwestii kontaktów z mediami trzeba odnotować zasadnicze ocieplenie wizerunku dzięki udostępnianiu ciekawostek na temat działalności sklepu. Z pewnością Agito to ciekawy case study sukcesu w polskim handlu internetowym, który w żadnym momencie nie onieśmielił czymś absolutnie unikalnym, ale gdy złożymy wszystko w całość, okaże się, że mamy nową jakość.

 

Zostaw odpowiedź