fbpx

Jakich notebooków szukają Polacy?

Notebooki, pomimo nieustannego wzrostu popularności tabletów i zaawansowanych smartfonów, wciąż należą do najczęściej kupowanych w naszym kraju urządzeń z segmentu elektroniki. Które modele laptopów wzbudzają największe zainteresowanie i jakie parametry były najistotniejsze dla internautów szukających nowego urządzenia?

Skąpiec.pl przygotował krótką analizę preferencji zakupowych internautów. Serwis sprawdził czym się sugerowali podczas wyboru sprzętu i wedle jakich kryteriów zawężali swoje poszukiwania.

Procesor
Statystyki serwisu Skąpiec.pl pokazują, że internauci zdają sobie sprawę z tego, jak ważną kwestią jest dobry procesor w notebooku. To właśnie ten filtr był najczęściej wybierany przez użytkowników porównywarki cen. Skorzystało z niego prawie 30% internautów.

Najpopularniejszą opcją okazały się być procesory Intel Core czwartej generacji i7. Szukało ich aż 19,71% potencjalnych kupujących. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się procesory Core i5 oraz Core i3 z popularnością na poziomie, odpowiednio, 11,58% oraz 7,11 procenta zaznaczeń w filtrze.

Ekran

Najpopularniejsze wśród użytkowników Skąpiec.pl okazały się właśnie ekrany 17-calowe. W analizowanym okresie szukało ich 22,51 proc. internautów. Modele 15-calowe wybierało natomiast 20,19 proc. z nich. Mniejszą popularnością cieszyły się ekrany o niewielkim rozmiarze. Tylko 6 proc.internautów poszukiwało 14- lub 13-calowego monitora. Sprzętu z 11-calowym ekranem szukało zaledwie 2,55 proc. konsumentów.

Producent
Statystyki porównywarki cen Skąpiec.pl pokazują, że najpopularniejszym producentem notebooków w ostatnim kwartale była firma Lenovo. Cieszyła się ona popularnością na poziomie 17 procent. Drugie miejsce w rankingu przypadło marce Dell, która pochwalić się może zainteresowaniem prawie 15% użytkowników Skąpiec.pl. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły także się firmy Asus (14,88%) oraz Samsung (13,61%).

Karta graficzna

Z filtra „Karta graficzna” korzystało w analizowanym okresie 10,6% osób poszukujących notebooka. Wewnątrz tej opcji prym wiodły karty GeForce. To marka produktów sygnowanych przez firmę NVIDIA, która jest największym na świecie producentem procesorów graficznych.

Najpopularniejsza okazała się generacja GeForce 600: karta GTX660M była poszukiwana przez 9,49% internautów Karta graficzna oraz GT650M zaznaczana przez 7,06%. W zwycięskiej trójce znalazła się również sama nVidia uzyskując 6,65 punktów procentowych.

Dysk

Przeważająca część internautów (37,17%)., którzy podczas poszukiwań idealnego notebooka zdecydowała się na skorzystanie z filtra „Dysk” wybierała opcję „500 GB i większy”. Na jeszcze pojemniejsze dyski (1000 GB) pokusiło się 14,33% użytkowników. Dyski 300 GB i 200 GB cieszyły się natomiast popularnością na poziomie ok. 6,5%.

W rankingu znalazły się również dyski SSD (poszukiwało ich 5,11% internautów) oraz opcja HDD + SSD (4,91% zaznaczeń w filtrze). Wśród dysków SSD wariant „128GB” cieszył się popularnością na poziomie 3,84% a 256GB SSD – 3,83%. Opcję 240GB SSD zaznaczało 1,76% użytkowników, którzy s w analizowanym okresie skorzystały z filtra „Dysk”.

Zostaw odpowiedź