Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa w przypadku przeprowadzania mailingów, krótkich promocji, czy nawet organizacji działu handlowego.
Zachowania konsumentów w polskim Internecie nie są jeszcze do końca przebadane, ale danych jest coraz więcej i możemy już wyciągać sporo wniosków. Kolejny kamyczek do ogródka dokłada badanie przeprowadzone przez platformę Shoper. Wyniki z owego badania pokrywają się z danymi uzyskanymi już wcześniej przez inne platformy oferujące oprogramowanie, co sugeruje, że mamy do czynienia z całkiem dużą próbą, którą warto potraktować poważnie. Jak twierdzi sam Shoper, mówimy tu o 10.000 sklepów internetowych w Polsce, więc próba jest olbrzymia i powinna wykazywać dość dokładnie szersze trendy obecne na naszym rynku handlu internetowego.
Co takiego wskazują same wyniki?
- Największy ruch zakupowy odnotowano w godzinach pracy większości Polaków – między 10 a 14
- Szczyt zakupowy przypada dokładnie między 11 a 12 – wtedy realizowane jest 7 procent dziennych transakcji
- Kolejny zakupowy szczyt przypada dopiero późnym wieczorem, ponieważ na okolicę godziny 21
- Od poniedziałku do środy realizowana jest połowa wszystkich transakcji w tygodniu
- Najmniej transakcji realizowanych jest w sobotę – mniej niż co dziesiąta
- W weekend największy ruch zakupowy odnotowano w niedzielę wieczorem – od 20 do 22
- 9 na 10 transakcji w dalszym ciągu realizowanych jest na urządzeniach desktopowych
- W weekendy nieco więcej transakcji zawieranych jest za pomocą urządzeń mobilnych, szczególnie w godzinach porannych (co piąta akurat zawarta)