fbpx

Jakie będą media społecznościowe w 2014?

IRcenter.com i SentiOne przygotowały wspólnie interesującą infografiką poświęconą temu, jaki będzie 2014 rok w social media w Polsce.

Autorzy zestawienia odnotowują wzrost popularności Twittera (w tym miejscu przeczytacie o ostatnich zmianach layoutu w tym serwisie). Ponadto ich zdaniem wśród użytkowników mediów społecznościowych w naszym kraju coraz większą rolę zaczną odgrywać kobiety. Nie bez znaczenia jest również fakt, że rośnie liczba odwiedzin tego typu portali wśród starszych użytkowników. Z kolei na YouTube coraz większą popularnością cieszą się filmy instruktażowe

Które platformy są arenami największej aktywności Polaków? Zdaniem autorów poniższego zestawienia, palmę pierwszeństwa dzierżą fora internetowe. Tylko nieznacznie ustępuje im Facebook. Na trzecim miejscu znalazł się Twitter. Z infografiki możemy się ponadto dowiedzieć, że Instagram, Google+ i Foursquare to Polsce nadal bardzo mało popularne witryny.

Ciekawie prezentuje się porównanie aktywności internautów i internautek. Kobiety zdecydowanie dominują w blogosferze. Oprócz tego chętniej od panów użytkują Instagrama i Twittera. Niemal w równym stopniu (delikatna przewaga panów) wykorzystywany jest Facebook. Panowie z kolei częściej i chętniej udzielają się w serwisie YouTube oraz na portalach i forach internetowych.

Pierwsza trójka internetowych społeczności to “Serce i rozum”, “Play” oraz “Orange Polska”.

Na koniec autorzy przygotowali zestawienie trendów, jakie ich zdaniem będziemy mogli zaobserwować w bieżącym roku.

Zostaw odpowiedź