fbpx
cafe allegro na facebooku

Jakie było pierwsze półrocze 2014 w Allegro

Największa platforma e-commerce w kraju uchyla nieco rąbka tajemnicy i zdradza, jak prezentują się dane sprzedażowe za pierwsze 6 miesięcy tego roku.

Do końca czerwca br. na Allegro udało się sprzedać 125 mln towarów, zaś sprzedawcy wystawili 290 mln ofert. Widać też wyraźnie, że wyrażenie portal aukcyjny ma się nijak do tego, jak obecnie kształtuje się sprzedać w serwisie. Aż 90 proc. ofert umożliwia sprzedaż za pomocą opcji “Kup teraz”, a tylko 10 proc. to oferty aukcyjne.

Poza tym nie sposób nie dostrzec, że prym w serwisie wiodą nowe produkty, które stanowią aż 93 proc. ogółu sprzedaży.

Allegro może się pochwalić średnio aż 2,9 mln aktywnych kupujących w miesiącu. Przeciętny użytkownik odwiedzał serwis aż 20 razy w miesiącu! To dane, których może pozazdrościć niejeden sklep internetowy. Poza tym zarejestrowało się też 1 mln nowych użytkowników.

Poza tym przez pierwsze sześć miesięcy tego roku użytkownicy dokonali ponad 1 mld wizyt!

Poza tym odnotowano aż 175 proc. wzrost udziału transakcji mobilnych w stosunku do roku poprzedniego. Na podstawie danych przedstawionych przez Allegro widać wyraźnie, jakie różnice dzieli polski i amerykański handel elektroniczny. O ile w USA to system iOS na iPhone’ach wciąż generuje więcej GMV, o tyle w Polsce prym wiodą smartfony z Androidem. To one mogą się pochwalić większą dynamiką w zakresie przyrostu obrotów w kanale mobilnym miesiąc do miesiąca oraz liczby transakcji.

 

Zostaw odpowiedź