fbpx

Jakie czynniki mają wpływ na dokonanie zakupów online? Część 2

Dlaczego część klientów decyduje się porzucić koszyk z zakupami? Na co zwrócić uwagę w zakresie oferowanych opcji transportu towaru? Co z bezpieczeństwem – do czego przywiązują wagę klienci?

Odpowiedzi na te kluczowe do odniesienia sprzedażowego sukcesu tematy znajdziecie w drugiej części artykułu poświęconego czynnikom decydującym o dokonywaniu zakupów w sklepach internetowych.

Czy warto kupić ten produkt?

Odpowiedzi na powyższe pytanie, internauci szukają najczęściej w zamieszczanych w sieci recenzjach produktów. Czyni tak aż 85 proc.internautów. Co jeszcze ciekawsze, 79 proc. z nich ufa im w takim samym stopniu, jak osobistym rekomendacjom.

Powody porzucania koszyka

Dla e-sprzedawcy nie ma chyba niczego gorszego, nic wysoki współczynnik porzuceń sklepowego koszyka. Tym bardziej interesująco przedstawiają się powody, dla których kupujący decydują się na taki krok.

Aż 41 proc.wskazało na ukryte opłaty podczas dokonywania zakupów, a dla 29 proc. zbyt dużym obciążeniem okazał się obowiązek założenia konta w sklepie. Kolejne przyczyny przerywania zakupów to niejasne zasady dostawy, długi proces finalizacji zakupów oraz brak numeru telefonu na stronie.

Okazuje się, że dla klientów mocno irytujące jest również zakładanie przez właścicieli witryn, że są oni na 100 proc. zainteresowani otrzymywaniem newslettera (pole wstępnie zaznaczone). Co gorsza, zdarzają się sklepy, gdzie klient jest do nich dopisywany pomimo braku jakiejkolwiek informacji na ten temat.

Moc kuponów

Z prezentowanej infografiki wynika ponadto, że w amerykańskim e-commerce w tym roku ponad połowa użytkowników skorzysta z kodów rabatowych. 57 proc. osób, które otrzymały kupon stwierdza, że bez niego nie dokonałaby zakupu.

Transport towaru

Koszty przesyłki to kolejny czynnik, który odgrywa olbrzymią rolę w trakcie procesu zakupowego. Wysokość opłat w tym zakresie ma znaczenie dla 59 proc. odwiedzających internetowe sklepy. 44 proc. użytkowników przerywa zakupy z powodu wysokich kosztów przesyłki, a dostawa w ten sam dzień jest ważna dla 24 proc. kupujących.

Bezpieczeństwo

Nie sposób pominąć również aspektu bezpieczeństwa transakcji. Ponad 80 proc. kupujących czuje się bezpieczniej, widząc logotypy zaufanych kart kredytowych.

Zostaw odpowiedź