fbpx

Jakie czynniki mają wpływ na dokonanie zakupów online? Część 1

Serwis Vouchercloud przygotował ciekawą infografikę na temat przyczyn, dla których użytkownicy sieci decydują się na zakupy on-line.

Sprawdźcie, jakie są najczęstsze powody dla którch internauci wybierają zakupy w e-sklepach.

Sprzedawco, masz zaledwie 3 sekundy…

Po pierwsze, co raczej nie powinno dziwić, nie do przecenia jest czas ładowania się strony internetowej naszego sklepu w przeglądarce. Jak się okazuje, zaledwie 3 sekundy oczekiwania na załadowanie się strony to dla 57 proc. odwiedzających wystarczający powód, aby opuścić witrynę. Co gorsze, z danych przedstawionych na infografice wynika, że aż 80 proc. internautów, których spotka takie doświadczenie nie powróci powtórnie pod ten adres.

Nie zapominajmy, że coraz większa liczba kupujących wchodzi na strony naszych sklepów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a dostęp do szybkich technologii transmisji danych – 3G i 4G to na niektórych obszarach naszego kraju wciąż sprawa bardzo problematyczna. Na co zatem warto zwracać uwagę? Na to, aby nasza strona nie była zbyt “ciężka”. Problematyczne mogą się np. okazać zdjęcia produktów, nieprzeskalowane do natywnej rozdzielczości. Więcej o tych problemie pisaliśmy w Mensis w tym i w tym miejscu.

Kupujemy oczami

Jeśli strona załaduje się poprawnie, to kolejnym istotnym czynnikiem zakupowym jest jakość zdjęć sprzedawanych w sklepie produktów. Dla 92,6 proc. użytkowników mają one największy wpływ na decyzję o zakupie.

Chociaż wydaje się to oczywiste, to w polskim e-commerce nie brakuje sprzedawców, którzy do tej kwestii podchodzą mało profesjonalnie. Skutkiem takich postaw jest sytuacja, w jakiej użytkownik wskutek niskiej jakości zdjęcia nie jest w stanie ocenić produktu lub zamieszczone zdjęcie to miniaturka, którą trudno powiększyć.

Taka sytuacja to wręcz zaproszenie użytkownika do poszukania tego towaru u naszej konkurencji, która może oferować zdjęcia lepszej jakości i w wyższej rozdzielczości. Zupełnie niedopuszczalną sytuacją jest brak zdjęcia (pisaliśmy o tym problemie m. in. w tym artykule).

Oprócz jakości i rozmiarów fotografii sprzedawanych przedmiotów nie do przecenienia jest również różnorodność ujęć i… autentyczność. Jak dowiadujemy się z infografiki, oferowanie wielu ujęć i kilku różnych fotografii zwiększa sprzedaż online o 58 proc. Z kolei posiadanie wiernych zdjęć, w stosunku do oferowanego asortymentu, chroni przed zbyt częstymi zwrotami towaru.

Nie zapominajmy również o sile materiałów video. Aż 31 proc. internautów kupuje pod wpływem filmu z prezentacją produktu.

Zostaw odpowiedź