fbpx

Jakie narzędzia e-marketingowe są wśród polskich przedsiębiorców najpopularniejsze?

Z badania przeprowadzonego na zlecenie portalu firmy.net wynika, że własna strona www i jej pozycjonowanie w Google to najbardziej popularne metody promocji małych firm w internecie.

Przedsiębiorcy są wciąż mało świadomi innych, nowoczesnych narzędzi, które mogłyby im ułatwić prowadzenie i reklamę swojego biznesu.


Firmy biorące udział w badaniu były pytane m. in. o to, w których miejscach promują swoją ofertę w sieci i czy wykorzystują dodatkowe narzędzia e-marketingowe. Projekt miał charakter otwarty – respondenci spontanicznie udzielali odpowiedzi na zadawane pytania.

W MŚP rządzi… Google

Amerykański gigant na rynku wyszukiwarek internetowych jest bezsprzecznie najpopularniejszym miejscem promocji polskich mikroprzedsiębiorców. Z tej formy promocji – przy pomocy AdWords (o tej formie reklamy pisaliśmy ostatnio w tym miejscu) lub też przez pozycjonowanie swojej strony internetowej korzysta 14,3 proc. małych przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy nie ograniczają się jednak tylko do tej formy. Oprócz reklamy w Google, równie chętnie wybierają promocję swojej oferty na innych portalach.

Dużym powodzeniem cieszą się internetowe katalogi i wyszukiwarki firm. Dla najmniejszych firm jest to często zamiennik własnych, samodzielnych stron WWW. Co więcej, właściciele firm zwykle rejestrują się nie w jednym, a w kilku tego typu serwisach.

Nie słabnie popularność portali ogłoszeniowych/aukcyjnych, które służą firmom do sprzedaży bezpośredniej (specjalizują się w tym głównie mniejsze przedsiębiorstwa). Prym wiedzie w tym segmencie Allegro.pl (sprawdź, czego tam nie sprzedasz), które spontanicznie wskazało 3,9 proc. ankietowanych. Rośnie liczba firm promujących się w portalach z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. Tablica.pl – 7,9 proc., Gumtree.pl – 3,1 proc., oraz Gratka.pl – 2,4 proc.). 8,7 proc. przedsiębiorców wybiera serwisy związane typowo z ich branżą, a 6 proc. portale regionalne. Co ciekawe, stosunkowo niedużym wzięciem mogą pochwalić się porównywarki cen, które wskazało 1,6 proc. respondentów

tablica

Stosowane narzędzia do e-promocji

Pośród najpopularniejszych narzędzi do promowania się w sieci nadal najpopularniejszym jest posiadanie własnej strony www (13,2 proc. spontanicznych wskazań) i jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (13,4 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znalazły się: Facebook (8,9 proc.), Google AdWords (5,3 proc.), Google Analytics (4,1 proc.), sklep internetowy (3,5 proc.). Zaledwie 2,5 proc. korzysta z mailingu i narzędzi mailingowych, 2 proc. z Google Maps, 1,3 proc. z Google+, a tylko 0,9 proc. z oprogramowania do SEO.

3 komentarze

  1. Fabianka 24-01-2014
  2. Michał 24-01-2014
    • dante 26-01-2014

Zostaw odpowiedź