fbpx

Jakie obroty generuje YouTube?

To pytanie zadaje sobie wielu specjalistów – zarówno tych giełdowych, których zadaniem jest ocena żywotności marek należących do Google, jak i fachowców od nowych i starych mediów. Ci z kolei chcieliby wiedzieć, z jak dużym przeciwnikiem walczą.

Google zaś milczy jak zaklęty.

 

 

Pomimo to, coraz wypływają mniej lub bardziej dokładne szacunki dotyczące tego jak duże pieniądze przepływają przez YouTube.com, największy portal social video na świecie. Jak się okazuje, YouTube może i jest duży, ale nie aż tak jak największe telewizje amerykańskie. Ba, nawet Netflix jest większy!

 

Tak przynajmniej twierdzi wpływowy magazyn The Information, na raport którego powołują się zarówno Marketing Land, jak i Business Insider, co świadczy o mocnym faktograficznym zapleczu liczb, które za chwilę przedstawimy.

 

Otóż wg raportu The Information YouTube w ubiegłym roku wygenerował przychód na poziomie 3.5 miliarda dolarów, co jest wynikiem niewiele gorszym od 4.3 miliarda Netflixa, jednakowoż, 2 miliardy zjadły opłaty dla partnerów tworzących treści dla tego giganta social media.

 

Pozostaje 1.5 miliarda dolarów, z czego na czysto Google miałby uzyskiwać około 500 milionów, a może nawet i więcej. Pomimo to, do giganta ESPN bardzo mu daleko – różnica jest tak duża jak między 3.5 dolarów a 11 miliardów dolarów.

 

 

Zostaw odpowiedź