fbpx
lokalny biznes

Jakie są przeciętne statystyki strony www małego lokalnego biznesu?

Zastanawiasz się, czy strona Twojej firmy działa prawidłowo i generuje „zdrowe” liczby? Zerknijmy na zestawienie przygotowane na bazie informacji udostępnionych przez Google Analitycs.

Według danych Google Analitycs ponad 50 procent firm posiadających stronę www generuje mniej niż 500 odwiedzających. Lokalny biznes w Internecie jest naprawdę bardzo lokalny – pokazują dane przeanalizowane przez BrightLocal a dostarczone przez usługę Google Analitycs bazujące na próbce 11.000 przedsiębiorstw. Wynika z niej między innymi że:

  • Strony 13% lokalnego biznesu odwiedza mniej niż 100 osób miesięcznie
  • Strony 55% lokalnego biznesu odwiedza mniej niż 500 osób miesięcznie
  • Strony 20% lokalnego biznesu odwiedza więcej niż 1500 osób, ale mniej niż 2500 osób miesięcznie
  • Strony 15% lokalnego biznesu odwiedza więcej niż 2500 osób miesięcznie

 

Ponadto strony, które generują najwięcej odwiedzin zamykają się w poniższych specjalizacjach:

  • Dilerzy samochodowi
  • Hotele
  • Restauracje
  • Punkty rozrywkowe np. kina
  • Lokalne sklepy w tym hipermarkety

 

Jeśli chodzi o najciekawszą bodaj sprawę, czy strukturę źródeł ruchu na stronie, to prezentuje się ona następująco:

  • 50% – ruch organiczny
  • 37% – wejścia bezpośrednie
  • 8% – przekierowania z innych stron
  • 5% – media społecznościowe

Z tego wniosek, że przeciętna strona lokalnego biznesu nie wspomaga się reklamami płatnymi SEM w wyszukiwarkach, reklamami typu display, czy newsletterami. Autorzy raportu dodają, że najwięcej ruchu organicznego generują strony medyczne, edukacyjne, o nieruchomościach i hotelarskie.

Na koniec garść kilku statystyk ogólnych dla małego lokalnego biznesu. Te mogą pomóc ustalić, czy Wasza strona mieści się w przeciętnej:

  • Średni poziom odrzuceń – 60%
  • Średnia długość sesji – 96 sekund

Zostaw odpowiedź