fbpx

Jakim reklamom ufają ludzie? Badanie Nielsena

Nielsen żadnych badań się nie boi, czego dowodem jest infografika z wynikami na zapytanie o to, jakim reklamom ludzie ufają najbardziej. Nie pominięto tu zarówno rekomendacji od znajomych, jak i billboardów, czy też reklamy telewizyjnej.

Co niezwykłe, wyniki rekonesansu od Nielsena wskazują, że wśród konsumentów rośnie zaufanie do praktycznie każdej formy reklamy.

 

Takiego badania jeszcze nie było. Prowadzony od co najmniej 2007 roku globalny ranking zaufania do najróżniejszych nośników reklamy pokazuje, że w ciągu 5 lat znacząco wzrosło zaufanie nawet do reklamy banerowej! I to nie byle jak bo z 26% do 42% w ciągu 5 lat.

 

Jednak największym wzrostem zaufania mogą poszczyć się reklamy tekstowe na komórkach: +19% w 5 lat to wynik niedościgniony dla większości. Jedynie reklamy kinowe zyskały podobny, bo 18% wzrost zaufania ze strony konsumentów na całym świecie – z 38% do 56%.

 

Bardzo mocno zwyżkowały także reklamy w wyszukiwarkach: z 34% do 48%.

 

A wśród pięciu najbardziej zaufanych form reklamy możemy odnaleźć:
1. Rekomendację od znajomych – 84%
2. Strony internetowe marek – 69%
3. Opinie konsumentów umieszczane online – 68%
4. Treść zamieszczana w artykułach prasowych – 67%
5. Reklamy telewizyjne.

 

Wśród pierwszej piątki znalazły się aż trzy formy związane z social media – to tłumaczy, dlaczego tak wielu proroków reklamy widzi przyszłość w mediach społecznościowych.

 

Z drugiej strony parszywa piątka to same reklamy cyfrowe, na które składają się:
1. Tekstowe reklamy na telefony komórkowe.
2. Banery reklamowe online.
3. Reklamy display na telefony komórkowe.
4. Reklamy w portalach społecznościowych.
5. Reklamy video on-line.

 

Zostaw odpowiedź