fbpx

Japoński gigant e-commerce kupił rywala Skype

Viber jest największym konkurentem Skype’a. W chwili obecnej może się pochwalić 300 mln użytkowników.

Nie wiem jak Wy, ale ja słysząc o tej transakcji mam małe déjà vu. Siedem lat temu inny kolos z sektora internetowego handlu, eBay wykupił komunikator Skype za astronomiczną do dzisiaj kwotę 2,5 mld dolarów. Cztery lata później, nowym nabywcą najpopularniejszego na świecie programu do prowadzenia wideorozmów przez internet został Microsoft. Czy w odróżnieniu od eBaya, Rakuten ma już plan, jak wykorzystać Vibera?

Chociaż nad Wisłą Viber jest znany umiarkowanej liczbie użytkowników, na świecie zalicza się do ścisłego grona najpopularniejszych mobilnych komunikatorów. Jest dostępny na wszystkie najważniejsze smartfonowe systemy operacyjne – Androida, iOS’a i Windows Phone’a.

Pomysłodawcą Vibera jest Izraelczyk Talmon Marco. Firma ma swoją siedzibę Cyprze (domyślacie się zapewne dlaczego). Ciekawostką jest fakt, że centrum badań i rozwoju Vibera znajduje się na Białorusi, w Brześciu. Najwięcej użytkowników korzysta z niego na terenie USA, Australii, Rosji i na Bliskim Wschodzie.

Aplikacja umożliwia wysyłanie smsów oraz dzwonienie do innych posiadaczy aplikacji. Jest darmowa, a przez użytkowników chwalona za prostotę obsługi i intuicyjność.

To nie pierwsze w ostatnim czasie duże zakupy japońskiej firmy. Rakuten przejął już  platformę e-booków Kobo za 315 milionów dolarów. Poza tym jego własnością stał się również hiszpański serwis streamingowy wuaki.tv (nie podano dokładnej wartości transakcji) oraz portal filmowy Viki. Ta ostatnia transakcja kosztowała Rakutena 200 milionów dolarów. Spółka inwestuję również w branżę social media. W 2012 wykupiła udziały w serwisie Pinterest.

Warto odnotować, że Rakuten jest jedna z największych spółek internetowych z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Zostaw odpowiedź