kurier

Jeden na pięciu klientów rezygnuje z zamówienia z powodu firmy kurierskiej

Jeśli współpracujecie tylko z jedną firmą kurierską warto rozważyć zmianę tej polityki, gdyż może to spowodować znaczący wzrost konwersji.

Handel internetowy rozkwita, przytłaczająca większość osób w Europie korzysta z Internetu, a większość z owych użytkowników kupuje mniej lub bardziej regularnie w sieci. Dlatego zdecydowania większość e-klientów posiada wyrobioną opinię na temat firm kurierskich, które dowożą im przesyłki. A to może oznaczać potencjalne kłopoty dla sklepów internetowych. Takie wnioski płyną z badania zaprezentowanego przez eDelivery Expo.

Wynika zeń, że blisko co piąty klient sprawdza jaką firmą kurierską sklep internetowy doręcza przesyłki. A czyni to w celu uniknięcia określonych firm, z powodu przykrych doświadczeń. Co więcej, szeroko pojęta logistyka jest odpowiedzialna za trzy z pięciu najważniejszych powodów, dla których klienci rezygnują z zakupów online. Najważniejszy z owych powodów to rzecz jasna konieczność uiszczenia opłat za doręczenie towaru. Kolejne to problemy z nadaniem zwrotów towaru oraz problemy z odbiorem przesyłki od doręczyciela.

Niemniej same firmy logistyczne działają na klientów jak płachta na byka. Najbardziej złości ich błędnie doręczona przesyłka lub minięcie się z kurierem. Problemy te niewiele ustępują bolączkom wynikającym ze zniszczonych w drodze przesyłek lub pozostawiania paczek przez kurierów w niewłaściwych miejscach np. u sąsiadów lub kolegów z pracy. Klientów frustruje także konieczność dopłacania za gwarantowanie doręczenie następnego dnia, co wydaje się być już obowiązującym wszędzie standardem od wielu, wielu lat. Jakie są skutki zamieszania z firmami logistycznymi?

Blisko 20 procent respondentów poinformowało, że z powodu tego typu kłopotów zrezygnowało z zakupów w danym sklepie internetowym, zaś co trzeci dodatkowo postanowił poinformować o tym przykrym fakcie swoich znajomych, tak aby odwieść ich od zakupów u feralnego sprzedawcy!

Zostaw odpowiedź