fbpx

Jedzenie przez Internet – już 38% Polaków zamawia

Tytułowe wyniki to efekt badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini, na zlecenie Foodpanda.pl. Wynika zeń, że 2/3 Polaków zamawia jedzenie do domu, zaś z owych 2/3 blisko 40% robi to przez Internet.

Co istotne, zamawianie przez Internet zmienia nasze gusta kulinarne.

 

Informacje o zmianie gustu kulinarnego w zależności od sposobu składania zamówienia to najciekawszy fragment badania, który ociera się nieco o eksperymenty psychologiczne pokazujące, jak zmieniają się zachowania ludzi, gdy mają do wyboru szerszych wachlarz możliwości niż własna pamięć.

 

Widać to gdy porównamy ogólne zestawienie popularności poszczególnych kuchni z zamówieniami składanymi przez Internet. W pierwszym wypadku dominującą metodą składania zamówienia jest telefon, więc decyzja o tym, co zamówić, zapada zazwyczaj przed wykręceniem numeru do dostawcy jedzenia. I to widać.

 

73% wyborów pada na kuchnię włoską, 11% na azjatycką i tylko 8% na kuchnię polską, zaś 3% mniej na amerykańską. Sytuacja zmienia się, gdy weźmiemy pod uwagę tylko zamówienia internetowe: kuchnia azjatycka jest numerem jeden z blisko 1/3 składanych zamówień, Włochy spadły na drugie miejsce z wynikiem 26%, zaś trzecie miejsce zajęły specjały z USA (22% wskazań).

 

Zostaw odpowiedź