Jeff Bezos: Prime osiągnął 100 milionów subskrybentów!

Koniec domysłów, symulacji, przypuszczeń i niedopowiedzeń – Amazon oficjalnie podał do wiadomości liczbę subskrybentów programu Prime.

W dodatku zrobił to ustami, a raczej piśmienną dłonią samego Jeffa Bezosa. CEO Amazona wystosował list do akcjonariuszy amerykańskiego giganta e-commerce, w którym to oficjalnie poinformował ich, o bądź, co bądź, wielkim sukcesie najlepszego obecnie programu lojalnościowego na świecie. Poza przekroczeniem liczby 100 milionów subskrybentów Bezos poinformował, że tylko w 2017 roku dzięki Prime Amazon wysłał 5 miliardów sprzedanych przedmiotów. Ponadto, właśnie w ubiegłym roku do programu lojalnościowego przystąpiło najwięcej uczestników kiedykolwiek. Wygląda na to, że Amazonowi pomaga efekt kuli śniegowej.

13 lat po uruchomieniu Prime jest on największym w e-commerce programem lojalnościowym i jednym z największych w Internecie. Według danych zebranych przez Recode (recode.net) więcej subskrybentów na świecie mają tylko HBO (142 mln) oraz Netflix (125 mln). Z kolei w tyle za Amazonem zostali: Spotify (71 mln), Apple Music (40 mln), Sirius XM (27.5mln) oraz Hulu (17 mln). Naturalnie, dane te zostały zebrane z uwzględnieniem wyłącznie zachodnich koncernów. Warto pamiętać, że gdyby dołączyć do tego zestawienia rynek chiński sytuacja mogłaby się zmienić diametralnie.

W zestawieniu brakuje także serwisu Amazon Music, który niedawno wystartował także w Polsce. Co prawda CEO Amazona zapewnia, że ilość subskrybentów idzie w „dziesiątki milionów”, ale nie wiadomo o ile dziesiątek chodzi. Z tego też można wysnuć kolejny wniosek, że nie jest ich wcale tak dużo, że warto byłoby się tym chwalić.

Zostaw odpowiedź