fbpx

Już od 1 lutego wchodzi nowy standard miniaturek i zdjęć na Allegro!

Kto się nie dostosuje ten straci Standard Allegro, zaś obsługa Allegro.pl usunie wszystkie aukcje bez prawidłowej miniatury.

Czasami miniaturki były znakomitym wyróżnikiem sklepu, czasami zaś paskudnym dodatkiem do listingu. Teraz Allegro ostatecznie  odcina kolejny element układanki, który pozwalał sprzedawcom zyskać poza cenową przewagę konkurencyjną.

Po działaniach największego polskiego portalu e-commerce wyraźnie widać, że polski rynek handlu internetowego wszedł w fazę rynku nabywcy. Wszyscy ci, którzy przez ostatnią dekadę byli przyzwyczajeni do warunków rynku nabywcy, czyli takiego, gdzie sprzedawcy dyktowali warunki, powinni przyjąć do wiadomości fakt, że czasy sprzedawców internetowych dobiegły końca. W polskim Internecie mamy nowe otwarcie – czas kupujących, którzy dyktują sprzedawcom coraz sroższe warunki przeżycia.

Najwyraźniej Allegro samo coraz mocniej walczy o przetrwanie i przekształcenie w formę galerii handlowej, gdzie wszystkie elementy powinny wyglądać w dokładnie ten sam sposób. Uzasadnienie, w ramach którego, mają zniknąć wszystkie indywidualne oznaczenia sprzedawców na miniaturka jest następujące:

  • o 12 procent większa szansa konwersji (co zrozumiałe, dla Allegro.pl nie robi różnicy, gdzie kupujący kupi)
  • kupujący irytują się z powodu reklam na miniaturce, które zasłaniają produkt
  • cały portal zyskuje na przejrzystości

Warto przy tym zwrócić uwagę, że nie bez powodu są to liczby globalne, tzn takie, które przełożą się na większą sprzedaż ale dla Allegro. Niektórzy sprzedawcy mogą z kolei wyraźnie stracić. Z drugiej strony Allegro zdaje się nie brać pod uwagę, że sprzedawcy, którzy potrafią robić dobry marketing, potrafią też sprzedawać wyraźnie drożej, co przekłada się na wyższą kwotę spływającą z prowizji. Zaś zarządcy portalu uparcie zmierzają w stronę ujednolicenia ofert, co doprowadzi do jeszcze ostrzejszej wojny cenowej i w efekcie spadku kwotowej wartości prowizji naliczanej od wartości przedmiotów. Z pewnością nie ominie nas informacja o tym fakcie, gdy Allegro ogłosi podwyżkę cen za wystawianie ofert.

Tymczasem sprzedawcy, którzy nie dostosowali się do wymagań, są wręcz zasypywani przez firmy specjalizujące się w zdjęciach produktowych, ofertami “last minute”. Warto zwrócić baczną uwagę na jakość wykonywanych usług tego typu często naprędce tworzonych ofert. Wycięcie produktu z tła to wbrew pozorom pracochłonne zadanie, podobnie jak zrobienie przyzwoitego zdjęcia produktowego. Warto więc zastanowić się, czy na czas przejściowy lepiej nie zastosować zdjęć oferowanych przez producentów, a następnie postarać się o własne, już wysokiej jakości. Czasami pośpiech to zły doradca.

Podstawowe zasady, jakie będą obowiązywały przy wystawianiu przedmiotów to:

  • na zdjęciu można prezentować wyłącznie sprzedawany przedmiot lub zestaw przedmiotów
  • na zdjęciu można prezentować przedmioty na modelach lub modelkach (z pewnością większe sklepy spróbują zrobić użytek z tej możliwości nie tylko w przypadku ubrań)
  • zakaz pokazywania wielu wariantów produktów
  • zakaz pokazywania i używania logotypu producenta na zdjęciach
  • zakaz dodawania ikon oraz tekstów
  • zakaz używania znaku wodnego (sic!)
  • zakaz pokazywania logotypu własnego sklepu (sic!)
  • zakaz stosowania ramek i wielokolorowego tła

Poniżej harmonogram wprowadzania zmian:

Lipiec 2016

Od lipca 2016 do stycznia 2017 masz czas na dostosowanie zdjęć do nowych zasad.

Możliwość dołączenia do ofert i jako miniaturki zdjęć w rozdzielczości 2560 x 2560 pikseli.

 

Wrzesień 2016

Możliwość łączenia ofert wielu wariantów tego samego przedmiotu. Już w sierpniu napiszemy o tym więcej w Aktualnościach Allegro.Allegro automatycznie zaczyna zabezpieczać zdjęcia cyfrowo, rezygnując ze znaku wodnego.

 

Październik 2016

Oferty z czytelnymi zdjęciami stają się jedną z głównych wag trafności (czym jest trafność?). Wszyscy Sprzedający otrzymują możliwość zmiany zdjęcia w trakcie trwania oferty bez jej usuwania.

 

Listopad 2016

Zapowiedź zmian w Standardzie Allegro dotyczących czytelności zdjęć. Szczegóły określające ilość ostrzeżeń, jakie mogą wykluczyć z programu Standard Allegro.

 

Luty 2017

Od 1 lutego 2017 dopuszczalne są już tylko zdjęcia zgodne z nowymi zasadami.

Sprzedający z ofertami niespełniającymi wymogów czytelności zdjęć otrzymują upomnienia i ostrzeżenie. Po kilku ostrzeżeniach i braku zmiany zdjęcia takie oferty będą usuwane. Standard Allegro wymaga już braku ostrzeżenia za niezgodne z zasadami zdjęcie.

1 komentarz

  1. Konrad 27-01-2017

Zostaw odpowiedź